Anul acesta operatorii telecom isi vor orienta strategia spre atragerea de clienti de la competitie in conditile actuale economice si a ratei de penetrare .
“In 2009 vom asista la intensificarea competitiei intre operatorii de telecomunicatii si vom remarca un mai mare accent pe retentia clientilor. Operatorii mai mici (second tier) vor incerca sa beneficieze de conditiile actuale si sa atraga clienti de la competitive. Companiile care vor impacheta cat mai multe servicii de calitate la preturi atractive vor castiga cota de piata”, considera Andrei Ionescu, Senior Manager Enterprise Risk Services la Deloitte Romania, referindu-se la piata locala.

Potrivit Deloitte, miza va fi mare in acest an, mai ales ca anul trecut au avut loc o serie de schimbari in materie de competitie, continua el. “Telemobil a revenit pe piata cu un nou produs, Cosmote a raportat o crestere semnificativa a numarului de clienti, Romtelecom a oprit declinul abonatilor la serviciile de telefonie fixa si se pregateste sa lanseze servicii noi – ca sa exemplificam doar cateva dintre aceste schimbari”, au mai spus reprezentantii companiei.

Anul 2009 va fi unul in care miza pe serviciile de internet mobil va fi mare iar preturile ar putea sa cunoasca o scadere.

“In acest an, vom asista la cresterea semnificativa a gradului de utilizare a aplicatiilor mobile si a Internetului / e-mailului pe telefonul mobil, in paralel cu utilizarea telefoanelor ‘smart’. Operatorii de telefonie mobila vor identifica oportunitati bune pe acest segment si vor lansa oferte speciale. De asemenea, mai multe aplicatii mobile vor fi disponibile pe piata la preturi mai mici”, a declarat George Onofrei din echipa Deloitte Romania de Management Consulting.

Reprezentantii Delloite nu se asteapta la modificarea semnificativa a ratei de penetrare a serviciilor de telefonie mobila, care a urcat la 123% la mijlocul lui 2008, indicand printre factori maturizarea pietei si criza economica actuala.

Top predictii generale in Telecomunicatii pentru 2009

• In contextul in care operatorii sunt obligati sa isi limiteze costurile, subventiile acordate in general pentru achizitiile de terminale vor fi analizate cu atentie, primele in vizor fiind telefoanele ‘smart’;

• Imbunatatirea informatiilor despre clienti poate ajuta operatorii sa isi pastreze clientii si chiar sa atraga clienti noi de la competitie;

• Companiile ar putea lua in calcul beneficiile financiare directe rezultand din reducerea comunicarii digitale, din moment ce utilizarea in exces a acestor instrumente afecteaza eficienta si productivitatea;

• In pofida temerilor, operatorii ar putea beneficia de pe urma proliferarii actuale a aplicatiilor pentru telefoanele mobile generate de terti;

• Vanzarile de telefoane mobile dotate cu camera foto ar putea depasi pentru prima data vanzarile de camere digitale, pe fondul interesului crescand al consumatorului pentru terminale dotate cu aplicatii multiple;

• Criza economica ar putea transforma piata telefoanelor mobile intr-o piata nesigura, dar diversificarea pietei de cipuri tip multi-radio ar putea genera cerere in alte segmente, de la PC-uri la aparatura hi-fi si de la imbracaminte la stick-uri de memorie;

• Pe masura ce broadbandul creste in popularitate la nivel global, operatorii trebuie sa isi pregateasca retelele astfel incat acestea sa aiba capacitatea de a asimila volume crescande de informatie;

• Provocarile continue ar putea arunca o umbra de indoiala asupra televiziunii pe suport mobil, expertii anticipand ca numarul serviciilor de acest gen inchise in acest an va fi de cinci ori mai mare decat numarul serviciilor nou-lansate;

• Renuntarea la competitia bazata pe infrastructura: conditiile dificile ar putea afecta investitiile in retele de fibra optica, ceea ce va determina autoritatile de reglementare sa ajunga la concluzia ca o singura retea, in co-proprietate si cu acces liber, ar putea fi cea mai buna solutie pentru viitor;

• In contextul in care Comisia Europeana recomanda eliminarea asimetriei dintre tarifele operatorilor individuali, o serie de operatori ar putea opera schimbari substantiale in modelul de business sau in grila de tarife si si-ar putea revizui chiar in sens negative targetul de performanta financiara.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri