Grupul de retail electronic Flamingo International anunta inchiderea unor magazine, in perioada urmatoare, dar si o posibila amanare a planurilor de extindere cu 1-2 ani in contextul crizei economice mondiale.
Potrivit companiei, in contextul economic actual, Flamingo are in plan inchiderea unor magazine mici care inregistreaza un profit sub asteptari sau a magazinelor ale caror contracte de inchiriere au expirat si pentru care nu sunt propuneri avantajoase de inchiriere si mentinerea activitatii doar a acelor magazine care sunt profitabile pe termen mediu si lung. Totodata, potrivit datelor companiei, Flamingo ia in calcul, in perioada urmatoare, relocarea unor magazine, informeaza NewsIn.

"In contextul economic actual am decis sa mentinem doar activitatea acelor magazine care sunt profitabile pe termen mediu si lung. In plus, pentru unele magazine luam in calcul varianta relocaroo, cum a fost cazul Flamingo Computers din Unirea Shoppin Center, acum modernizat si redeschis in Cora Lujerului", au spus pentru NewsIn, reprezentantii Flamingo.

In ceea ce priveste investitiile, compania Flamingo a anuntat amanarea pentru o perioada a acestora. "Pe fondul crizei economice care afecteaza toate industriile, inclusiv cea de retail IT&C, Flamingo International va incetini ritmul extinderii prevazut initial pentru lanturile de magazine detinute. Planurile de extindere vor fi probabil amanate cu 1-2 ani, in functie de cat de mult vor fi afectate piata si consumul in urma crizei", au explicat reprezentantii companiei.

Cu toate acestea, compania anunta ca si-a pregatit un plan de actiuni pentru a reduce efectele crizei economice ce include prevenirea cheltuielilor si eficientizarea costurilor. "Am pregatit un plan de actiuni pentru a minimiza pe cat posibil efectele crizei ce include un program strict de control financiar care asigura eficientizarea costurilor si previne cheltuielile neprevazute sau contra-productive si un management strict al stocurilor. In plus, am luat masuri in ceea ce priveste politica de achizitii, care vizeaza reducerea costurilor operationale", au mai explicat membrii companiei.

De asemenea, potrivit oficialilor companiei, devalorizarea continua a leului ar putea duce la cresterea preturilor anumitor produse din retailul electronic in 2009. "Este adevarat ca, daca devalorizarea leului va continua, vom fi nevoiti sa crestem preturile la unele dintre produsele noastre, cu exceptia celor aflate la promotie sau incluse in diferite oferte speciale", au mai spus reprezentantii companiei.

In plus, conform oficialilor grupului de retail, ultimul sezon de vanzari din 2008 a fost puternic influentat de instabilitatea economica si financiara, precum si de conditiile de creditare foarte stricte, ceea ce a dus la scaderea puterii de cumparare, vanzarile totale din decembrie 2008 fiind cu 10% mai scazute decat in aceeasi luna a anului precedent. In ceea ce priveste posibile concedieri, reprezentantii companiei sustin ca fluctuatia de personal este strict influentata de sezonalitatea afacerii.

Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment unul dintre liderii de pe piata adresata.

Din anul 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri