Vodafone Romania, al doilea mare operator de telefonie mobila de pe piata romaneasca, a inregistrat in trimestrul trei al anului trecut o crestere a veniturilor de doar 1% fata de perioada similara din 2007, cand compania a inregistrat un avans de doua cifre.
“In 2009 ne confruntam cu impactul deciziilor de reglementare asupra veniturilor noastre, dar si cu un climat economic dificil si imprevizibil, prin urmare, strategia noastra este adaptata acestor conditii si lucram cu mai multe scenarii. Prioritatea noastra este eficienta, operationala la nivelul intregii companii, pentru a putea avea in continuare un cash flow care sa ne permita sa investim in retea, in noi servicii si produse, in datele mobile in banda larga”, a declarat, pentru Wall-Street, Liliana Solomon, Chief Executive Officer Vodafone Romania.

Potrivit acesteia, cu siguranta climatul economic va juca un rol important in evolutia tuturor industriilor, inclusiv in cea a telecomunicatiilor, ceea ce face destul de dificil de estimat cum va arata piata de telecom pe parcursul acestui an.

Traficul de voce in reteaua Vodafone a crescut in trimestrul al treilea cu aproximativ 11% fata de perioada similara a anului trecut.

“Dupa cum arata rezultatele financiare date azi publicitatii, volumul de trafic de voce mobila in reteaua Vodafone Romania a fost de 3,036 miliarde de minute, in trimestrul incheiat la 31 decembrie 2008, comparativ cu 2,778 miliarde de minute in acelasi trimestru al anului anterior, ceea ce arata o crestere de la un an la altul. In opinia noastra, cresterea volumului de trafic a fost incurajata de promotiile lansate in ultimele luni ale anului”, a mai spus Liliana Solomon.

Compania a inregistrat in cel de-al treilea trimestru o crestere a veniturilor de doar 1% fata de perioada similara a anului trecut, cand compania a inregistrat un avans de doua cifre.

“Rezultatele noastre financiare inregistrate in trimestrul al treilea, incheiat la 31 decembrie 2008, reflecta efectul cumulat al competitiei din ce in ce mai puternice, al incetinirii cresterii economice si al deciziilor de reglementare de pe piata romaneasca”, a declarat Liliana Solomon.

Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a atins valoarea de 10,10 euro in al treilea trimestru, in scadere cu aproximativ 10% fata de perioada similara a anului precedent, cand ARPU se ridica la 11,08 euro.

Compania a adaugat 133.461 de clienti noi in acest trimestru, ajungand la un numar total de 9.649.709 de clienti, la 31 decembrie, iar in anul calendaristic 2008, Vodafone Romania a adaugat un numar net de 728.856 de clienti.

Numarul de clienti 3G ai Vodafone Romania a atins cifra de 1.134.894, la 31 decembrie 2008, in crestere cu aproximativ 89% fata de perioada similara a anului trecut, cand a inregistrat un portofoliu de 604.000 clienti pentru acest tip de servicii.

“Vodafone Romania continua sa inregistreze o crestere sustinuta a utilizarii serviciilor de date mobile si de Internet mobil, ca urmare a strategiei noastre de a investi in aceasta categorie de servicii. De asemenea, in ultimele 12 luni, am inregistrat o extindere semnificativa, de 19%, a bazei noastre de abonati, precum si o crestere accelerata a utilizatorilor 3G in reteaua Vodafone”, a mai spus Liliana Solomon.

Clientii serviciilor pe baza de abonament reprezentau 38% din baza totala de clienti a Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite, 62%, in trimestrul incheiat la 31 decembrie 2008, comparativ cu 37% si 63% in trimestrul anterior, si 35% si 65% in aceeasi perioada a anului trecut.

Principalii operatori de telefonie mobila de pe piata romaneasca sunt Orange Romania, Cosmote, Zapp, RCS&RDS si Romtelecom.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri