Google isi propune sa foloseasca competentele software pentru a ajuta consumatorii sa masoare utilizarea energiei casnice si in acest mod sa reduca cererea de electricitate si implicit emisiile care produc incalzirea globala.

Miscarea face parte din efortul Google de a investi sute de milioane de dolari in energia regenerabila, pentru a imbunatati reteaua de electricitate si alte masuri care vor reduce emisiile de gaze cu efect de sera.

Compania a investit deja in cateva proiecte ale unor companii de energie solara, eoliana si geotermana, precum si in companii de “retele inteligente”.

“Retelele inteligente” sunt o metoda mult mai eficienta si mai putin costisitoare de a muta electricitatea de pe distante lungi pe linii de putere locala si ulterior catre consumatorii finali - gospodarii si companii.

Pe blog-ul oficial al companiei, Google a anuntat ca are in curs de dezvoltarea un instrument de retea numit Google PowerMeter care va arata consumul de energie din casa pe computerul utilizatorului intr-un timp aproape real.

Compania a citat studii care arata ca accesul la informatiile legate de energia casnica economiseste in mod obisnuit intre 5 si 15% din facturile lunare la electricitate.

“Nu pare foarte mult, dar daca jumatate din gospodariile din Statele Unite ar reduce cererea de energie cu 10% ar putea echivala cu scoaterea a opt milioane de masini de pe strazi”, a anuntat Google.

Google PowerMeter este momentan testat de angajati si nu este inca disponibil pentru public.

Compania spera sa incheie parteneriate cu companii de utilitati pentru a putea oferi consumatorilor PowerMeter in urmatoarele luni, a declarat purtatorul de cuvant Niki Fenwick.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri