In ultimii trei ani, dezvoltarea retelelor sociale si a diferitelor aplicatii din mediul online a oferit utilizatorilor posibilitatea de a comunica celorlalti date personale, informatii scurte despre activitatile zilnice si locul unde se afla. Incepand cu luna decembrie 2008, 11% dintre utilizatorii americani au declarat ca folosesc frecvent Twitter sau alte site-uri de microblogging, potrivit unui studiu realizat de Pew Internet.
In noiembrie 2008, 9% din utilizatorii de Internet foloseau Twitter, in timp ce in luna mai a aceluiasi an doar 6% dintre internauti au raspuns afirmativ la intrebarea “Ati folosit Twitter sau un alt site de microblogging pentru a comunica informatii personale sau pentru a vizualiza datele altor persoane?”.

Dintre aplicatiile online care permit trimiterea de mesaje scurte catre o retea de prieteni, Twitter este cea mai cunoscuta. Disponibil din august 2006, site-ul de microblogging Twitter ofera posibilitatea trimiterii de mesaje, cunoscute ca “tweets”, de la un calculator sau un telefon mobil, de tipul Blackberry si iPhone. Utilizatorii pot trimite mesaje care sa nu depaseasca limita de 140 de caractere.

Tinerii, “fruntasi” in clasamentul celor care folosesc Twitter sau alte servicii similare

De-a lungul timpului, utilizatorii au folosit Twitter nu doar pentru a raspunde unei simple intrebari precum “Ce faci?”. Twitter a fost utilizat si pentru a ajuta la promovarea unor evenimente importante sau propagarea unor informatii referitoare la recentele alegeri prezidentiale din SUA, masacrul din Mumbai, incendiul din California (2008) sau amerizarea de pe raul Hudson.

De asemenea, site-ul de microblogging a fost folosit pentru a impartasi idei, materiale interesante, reclamatii la adresa unor companii.

19% dintre utilizatorii cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani, respectiv 20% dintre persoanele cu varsta intre 25 si 34 de ani au declarat ca au folosit Twitter. Folosirea serviciilor Twitter scade considerabil in cazul categoriilor de varsta 45-54 de ani (5%), 55-64 de ani (4%), 65 de ani (2%).

Totodata, studiul releva faptul ca americanii cu venituri modeste sunt cei care folosesc mai des aceasta forma de socializare. Astfel, 17% dintre utilizatorii americani cu venituri anuale mai mici de 30.000 de dolari declara ca folosesc frecvent Twitter, in timp ce doar 10% dintre cei cu castiguri anuale mai mari de 75.000 de dolari apeleaza la acest mod de comunicare.

In plus, utilizarea site-ului de microblogging Twitter este strans legata de folosirea retelelor sociale. Potrivit studiului Pew, aproape o treime (23%) dintre utilizatorii retelelor sociale au declarat ca folosesc frecvent Twitter sau alte servicii similare, spre deosebire de cei care nu fac parte dintr-o retea sociala, dar care utilizeaza Twitter (4%).

Portretul utilizatorului Twitter

Cu toate ca acest serviciu este folosit cu precadere de generatia tanara, varsta medie a utilizatorului Twitter este de 31 de ani. In comparatie, varsta medie a unui utilizator MySpace este 27 de ani, Facebook - 26 de ani, LinkedIn - 40,7 de ani.

Utilizatorii Twitter locuiesc de regula in mediul urban (35%), in timp ce doar 9% locuiesc in zonele rurale.

Pe de alta parte, 40% dintre membrii Twitter utilizeaza in special telefonul mobil pentru a se conecta la Internet. In plus, pentru multi utilizatori schimbul de informatii interesante reprezinta o utilitate principala a Twitter. In plus, utilizatorii Twitter opteaza pentru stiri in format online in detrimentul presei scrise, citind informatii direct de pe telefonul mobil.

De asemenea, utilizatorii Twitter sunt vizitatori frecventi ai blogurilor, 21% declarand ca au citit blogul unei alte persoane.

Twitter, fondat de Evan Williams si Biz Stone, este un blog telegrafic, care iti permite sa iti scrii pe Web activitatile sau gandurile.

Potrivit unor surse citate de publicatia online TechCrunch, compania care detine site-ul de microblogging Twitter este pe punctul de a semna un contract cu un fond de investitii, ce evalueaza reteaua sociala la 250 milioane dolari.

Potrivit analistilor, Twitter, una dintre platformele web 2.0 cu cea mai mare crestere, trebuie sa se mai dezvolte pentru a ajunge sa genereze venituri atractive.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri