Compania este cunoscuta deoarece permite utilizatorilor sa initieze apeluri video si vocale gratuite intre computere, folosind o tehnologie numita VOIP (voice over Internet protocol). Desi majoritatea utilizatorilor sunt consumatori, compania a anuntat ca aproximativ 35% dintre utilizatori deja folosesc serviciul in interesul companiei.
Compania spera sa atraga direct intreprinderile mici si mijlocii, in special prin ofertele ieftine pentru telefoane in timpul recesiunii. “Companiile vor mai mult decat ceea ce am oferit pana acum”, a declarat Stefan Oberg, general manager Skype.
Noul produs este numit Skype pentru SIP (Session Initiation Protocol), care este o tehnologie folosita de multe retele de telefonie ale companiilor.
Anuntul Skype vine dupa ce compania mama eBay, care a cumparat Skype pentru 2,6 miliarde dolari in urma cu patru ani, se confrunta cu presiune din partea investitorilor care asteapta venituri mai mari sau vanzarea acesteia. Compania a inregistrat anul trecut venituri de 550 milioane dolari, majoritatea din servicii precum apelurile platite catre liniile traditionale de telefonie.
In noul sau efort de a patrunde in piata estimata la 200 miliarde dolari, Skype va intampina o concurenta formata din jucatori precum Microsoft si Google.
Skype a reprezentat un subiect controversat in randul managerilor din industrie din cauza faptului ca desi serviciile par a fi gratuite, soft-urile prezinta un risc de securitate ridicat si necesita actualizari care necesita costuri operationale si de suport.
Skype insista ca soft-ul este sigur si ca a dezvoltat instrumente de securitate pentru toate computerele din companie care folosesc versiunea asemanatoare programului.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: