Datele statistice preliminare privind evolutia pietei de comunicatii din Romania arata ca telefonia fixa a inregistrat cea mai importanta crestere in 2008, numarul liniilor de acces situandu-se in jurul a 5,04 milioane la sfarsitul anului trecut.
"Avem cea mai mare rata de penetrare a telefoniei fixe din toate timpurile, un ritm de crestere sustinut al numarului de utilizatori de servicii de telefonie mobila si o crestere substantiala a numarului de conexiuni la Internet", a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.

Pentru prima data in ultimii ani, telefonia fixa cunoaste o crestere importanta in ceea ce priveste numarul de linii de acces, care a crescut cu 18,3% fata de sfarsitul anului trecut. Se remarca, in principal, cresterea cu 81,8% a numarului de linii alocate persoanelor juridice. Astfel, la 31 decembrie 2008, in Romania existau 5,04 milioane linii de acces, rata de penetrare a telefoniei fixe la nivel de populatie fiind de 23,4%, iar la nivel de gospodarii de 53,6%, procentele maxime la care a ajuns vreodata acest indicator.

Majoritatea liniilor telefonice fixe instalate de cei 32 de furnizori alternativi cu retea proprie (69%) apartin utilizatorilor persoane fizice, dar in 2008 numarul de linii instalate persoanelor juridice a crescut mult mai mult decat cel al liniilor instalate persoanelor fizice (+341% comparativ cu +30%).

Cota de piata a furnizorilor alternativi calculata in functie de numarul de linii de acces instalate a ajuns astfel la 40%, cu peste 2 milioane de linii instalate. Numarul furnizorilor alternativi care ofera servicii de apeluri a ajuns la 49 la sfarsitul anului 2008, fiind in scadere fata de sfarsitul anului precedent, in special datorita numarului mare de achizitii si fuziuni incheiate pe parcursul anului 2008.

Si rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobila, calculata pe baza de cartele SIM "valabile" (cartele SIM aflate in perioada de valabilitate la sfarsitul unei perioade de raportare), a crescut in anul 2008 cu aproximativ 20,7 puncte procentuale, ajungand la 133%, numarul de cartele SIM "valabile" depasind valoarea de 28,6 milioane la sfarsitul lui 2008.

Calculata in functie de numarul de cartele SIM preplatite "active" de 24,5 milioane (abonamente si cartele preplatite aflate in perioada de valabilitate la sfarsitul perioadei de raportare prin intermediul carora s-a realizat trafic tarifabil) pana la sfarsitul perioadei de raportare – rata de penetrare era de aproximativ 114% la 31 decembrie 2008.

"In ceea ce priveste telefonia mobila, al doilea semestru al anului 2008 pastreaza aceeasi tendinta inregistrata in premiera in primul semestru al anului anului trecut - o crestere mai accelerata a numarului de abonamente fata de numarul de cartele preplatite. Datele ne arata ca numarul de utilizatori cu abonament lunar este in crestere cu 30% comparativ cu 13% si, respectiv, 14% - crestere a numarului de cartele preplatite valabile si, respectiv, active. Din cei 9,7 milioane de utilizatori cu abonament lunar existenti la data de 31 decembrie 2008, peste 70% reprezentau persoane fizice (6,8 milioane), iar cei 2,9 milioane persoane juridice reprezentau mai putin de 30%", a mai declarat presedintele ANCOM.

Raportul de date statistice integral care va contine datele privind traficul efectuat in sectorul telefoniei fixe si mobile, evolutiile inregistrate pe segmentul serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale precum si datele financiare va fi finalizat de catre ANCOM si va fi facut public in perioada urmatoare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri