Nokia Oyj, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a raportat cel mai mic profit din 1996, in contextul in care piata de profil se confrunta cu o scadere a cererii.
Profitul net al companiei a scazut in primul trimestru la 122 milioane euro (160 milioane dolari), sau 3 centi/actiune, fata de 1,22 miliarde euro, sau 32 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut, anunta Bloomberg, citat de NewsIn.

Analistii chestionati de Bloomberg estimasera un profit net de 232 milioane euro.

In acelasi timp, veniturile au scazut cu 27%, la 9,3 miliarde euro, fata de estimarile analistilor de 9,8 miliade euro.

Compania, ale carei vanzari din 2008 acopera mai multe de o treime din vanzarile globale de telefoane mobile, s-a confruntat cu dificultati in segmentul telefoanelor de ultima generatie, in contextul in care modelele iPhone, produs de compania Apple, si BlackBerry, al grupului Research In Motion Ltd, au acaparat o cota importanta de piata.

De asemenea, consumatorii reduc cheltuielile in mijlocul incetinirii economice, ceea ce afecteaza vanzarile pentru schimbarea telefoanelor. Nokia a reluat prognoza pentru afacerile de anul acesta, estimand o scadere cu 10% a vanzarilor din industrie in 2009.

Astfel, profitul net a atins cel mai mic nivel din al doilea trimestru din 1996, cand Nokia a avut un profit de doar 87,1 milioane euro.
Luna trecuta, compania a anuntat ca va disponibiliza 1.700 de angajati la nivel mondial, in cadrul unui proiect de reducere a costurilor ce a fost deja prezentat, in linii mari.

Pana la 700 dintre disponibilizari vor fi facute in Finlanda. Grupul, prezent si in Romania, a anuntat deja lunile trecute suspendarea a 1.000 de locuri de munca, incurajand disponibilizarile voluntare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri