Pirateria muzicala nu este neaparat o piedica in calea dezvoltarii industriei muzicale, ci poate fi considerata, la fel de bine, un motor al acesteia, arata un studiu norvegian.
Cei care descarca muzica ilegal de pe internet sunt de zece ori mai dispusi sa plateasca pentru a asculta muzica decat cei care nu incalca legea din acest punct de vedere, este una dintre concluziile studiului efectuat de expertii unei scoli de management, preluat de cotidianul britanic The Guardian, informeaza NewsIn.

Acelasi studiu arata ca, desi vanzarile din industria muzicala au avut un trend descendent in ultimii ani, iar utilizatorii retelelor specializate pe muzica sunt permanent invinovatiti pentru aceasta situatie, se constata, totusi, o crestere a vanzarilor online de fisiere muzicale.

Coordonatoarea proiectului care a furnizat studiul, Anne-Britt Gran, a pornit de la ipoteza ca este foarte probabil ca grupul celor care descarca ilegal muzica prin programul BitTorrent sa se suprapuna cu grupul celor care cumpara muzica de pe site-uri ca Amazon sau iTunes Music.

Studiul norvegian a avut ca reper un grup de 2.000 de utilizatori de internet, interesati de muzica, cu varsta peste 15 ani. Pentru a-si definitiva concluziile, cercetatorii le-au cerut subiectilor dovezi privind achizitionarea de melodii disponibile online.

Concluziile studiului sosesc in acelasi timp cu sentinta in procesul Sweden's Pirate Bay, in care patru persoane au fost judecate pentru ca au spart codul celebrului program de descarcare a fisierelor audio BitTorrent. "Piratii" au fost condamnati la un an de inchisoare si la plata unor daune in valoare de 30 milioane de coroane suedeze, echivalentul a 2,5 milioane de lire sterline.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri