Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile, a anuntat ca este prea devreme pentru a spune daca cererea pentru telefoane mobile a ajuns la cel mai scazut nivel, scrie publicatia Forbes.
Piata de telefoane mobile se confrunta cu cel mai greu an dupa ce criza economica a sters cererea pentru telefoanele noi.

“Deocamdata, este prea devreme sa estimam daca in sectorul nostru cererea pentru telefoane mobile a ajuns la cel mai jos nivel sau cand acest prag minim ar putea fi atins”, a declarat directorul executiv Nokia, Olli-Pekka Kallasvuo.

Saptamana trecuta, Nokia a raportat o scadere cu 27% a vanzarilor din primele trei luni ale anului, fiind primele pierderi trimestriale inregistrate de companie inainte de plata taxelor, in timp ce estimarea potrivit carora volumele din piata de telefonie mobila vor scade cu 10% in 2009 este neschimbata.

Kallasvuo a declarat ca Nokia a primit multe cereri de finantare din partea retailerilor si a operatorilor telecom, dar compania va pastra politica de conservatorism fata de finantarea clientilor.

De asemenea, Kallsvuo a declarat ca Nokia vrea sa introduca sistemul de operare Symbian, in prezent folosit in smartphone-uri, pe telefoane mobile cu preturi mai mici.

“Extinderea Symbian catre punctele de preturi reduse este cea mai buna alternativa pe care o avem. Credem ca este o oportunitate extraordinara de a creste eficienta, pentru a obtine o scara mai mare pentru Symbian si castigarea cotei de piata”, a declarat Kallasvuo.

Compania de rating Moody's a retrogradat perspectivele Nokia de la stabil la negativ.

Nokia a raportat o scadere cu 30% a profitului net in trimestrul al treilea, din cauza scaderii preturilor. Astfel, profitul net al Nokia a scazut la 1,09 miliarde euro, fata cele 1,56 miliarde euro inregistrate in perioada similara a anului trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri