Profitul obtinut in cele trei sectoare de activitate ale Siemens AG, cea mai mare companie de inginerie din Europa, a crescut in T2 al anului fiscal cu 43% fata de anul precedent, pana la 1,844 miliarde euro. Cresterea a fost determinata in principal de majorarea profitului in sectorul energie.
Profitul celor trei sectoare a totalizat 3,876 miliarde euro in prima jumatate a anului financiar. In trimestrul doi, veniturile au crescut cu 5% la 18,955 miliarde euro, fiind datorate cresterilor din sectoarelor energie si sanatate. Comenzile, in valoare de 20,864 miliarde euro, au scazut cu 11% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Numarul comenzilor primite de cele trei sectoare a continuat sa creasca pana la nivelul de 87 milioane euro, nefiind inregistrate anulari de comenzi in decursul acestui trimestru.

Siemens AG se asteapta, chiar si in actualul context al recesiunii economice, ca toate sectoarele sale de activitate sa inregistreze, in 2009, un profit in crestere fata de nivelul anului trecut, cand compania a raportat o valoare a profitului de 6,6 miliarde euro.

“In conditia unei crize economice in plina dezvoltare la nivel modial, sectoarele energie si sanatate si-au continuat traseul ascendent. In ceea ce priveste sectorul Industrie, afacerile cu ciclu scurt au fost, din nou, vizibil mai scazute. Am implementat masuri, din timp, pentru a ne asigura nivelul de profitabilitate. Am creat deja un puternic impact prin programul de reducere a costurilor. Au fost adoptate masuri aditionale, cum ar fi initiativa cu privire la lantul de distributie. Ne asteptam, astfel, la o crestere a profitului fata de anul financiar trecut, in toate cele trei sectoare”, a declarat Peter Löscher, presedinte si CEO al Siemens AG.

In timp ce comenzile primite in sectorul sanatate au crescut, in principal, ca urmare a avantajelor oferite de cursul de schimb valutar, sectoarele Industrie si Energie s-au confruntat cu o reducere a comenzilor, pentru cele mai multe dintre divizii. Per total, comenzile, in valoare de 20,864 miliarde euro, primite in trimestrul doi, au fost cu 11% sub nivelul aceleiasi perioade a anului precedent.

Conditiile macroeconomice la nivel global au continuat sa creeze impedimente in al doilea trimestru al anului, astfel ca puterea de cumparare si cheltuielile s-au diminuat, iar climatul de afaceri s-a inrautatit. Acest aspect a fost remarcat in principal in afacerile cu ciclu scurt din cadrul industriei manufacturiere, ale celei de transporturi si in sectorul iluminatului public si privat. Clientii din domeniul energiei si al infrastructurii au amanat potentialele proiecte de afaceri.

Veniturile aferente trimestrului doi au reprezentat 18,955 miliarde euro, in crestere cu 5% fata de anul trecut. Sectoarele Energie si Sanatate au inregistrat cresteri de doua zecimale. Acestea au compensat scaderea de 4% inregistrata in sectorul Industrie, cauzata de criza ce afecteaza afacerile cu ciclu scurt. Din punct de vedere geografic, Siemens a fost deosebit de puternic pe piata Americii si in regiunea ce cuprinde Europa, Comunitatea Statelor Independente, Africa si Orientul Mijlociu.

Pentru anul financiar 2009, Siemens si-a planificat o crestere a cifrei de afaceri care sa depaseasca de doua ori rata de crestere a produsului brut global. In cazul unei cresteri negative a produsului brut, Siemens isi planifica o descrestere a cifrei de afaceri care sa nu depaseasca jumatatea ratei de descrestere in produsul brut global.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri