In primele sase luni ale anului s-au vandut aproape tot atat de multe playere muzicale portabile cat in intregul an 2004. Prima pozitie in clasamentul producatorilor o ocupa Apple, urmat la mare distanta de Creative.

Vanzarile de playere muzicale portabile au depasit asteptarile pentru prima jumatate a anului curent. Potrivit unui studiu de piata Canalys (www. canalys.com), in primele sase luni din 2005 s-au vandut in jur de 25,6 milioane de unitati. O cifra nu departe de totalul vanzarilor din 2004: 28,3 milioane de unitati, ceea ce-i face pe analisti sa creada ca pana la sfarsitul anului piata se va dubla. Pe primele trei locuri la producatori se afla Apple (modelele iPod detin 44,8% din piata), urmat de Creative (16%). Pe locul al treilea se afla Rio (7,1%), dar compania japoneza D&M Holdings (detinatoarea diviziei de playere Rio) a anuntat ca se retrage de pe aceasta piata.

PLAYER VS TELEFON.

Studiul "Digital Home Analysis" a avut in vedere si competitia dintre un player muzical portabil "clasic" si un celular cu capabilitati de mp3 player. Desi cresterea vanzarilor se datoreaza si "celularelor-muzicale", acestea nu vor putea inlocui mp3 playerele, cel putin deocamdata. "Un telefon mobil cu player muzical nu poate oferi multa satisfactie unui adevarat consumator de muzica", este de parere Rachel Lashford, din cadrul Canalys. "Un consumator pasionat de muzica nu vrea sa plateasca un serviciu premium pentru melodiile pe care le descarca via radio in celular. Exista alternative mult mai ieftine si care ofera posibilitati de browsing, interfata si file management mult mai interesante", declara analistul Lashford pentru vnunet.com. Mai mult decat atat, analistii Canalys sunt convinsi ca unii producatori de telefoane mobile vor limita posibilitatile de stocare de fisiere mp3 in modelele pe care le vor scoate pe piata. Se tem ca nu cumva sa se uite functia de baza a unui telefon.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri