In prezent, peste 100.000 de vizitatori cauta in fiecare zi informatii despre preturile produselor existente pe magazinele online, potrivit GoShopping.com, companie americana ce detine portalul de comparatii cumparaturi cu acelasi nume.

GoShopping.com apreciaza ca in acest moment exista, in Romania, aproximativ 900 de magazine online sau site-uri de e-commerce, acestea fiind estimate sa ajunga in 2011, conform ANCOM (Autoritatea Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii), la un numar de 3.000 de magazine.

"In medie, o persoana ce verifica un pret pe Intenet petrece minim 30 de minute cautand informatii despre raportul pret/caracteristici/valoare ale produsului respectiv. Peste 70% dintre cei care au verificat un produs si au obtinut rezultate satisfacatoare revin sa cumpere de pe site-ul ce a recomandat produsul", sustine Paul Condila, directorul tehnic al GoShopping.com.

Conform datelor companiei GoShopping.com, numarul utilizatorilor de Internet din Romania ajungea undeva la 14 milioane la sfarsitul anului 2008 - inceputul anului 2009. Acest lucru se traduce intr-o rata de penetrare de aproximativ 54%, piata locala de utilizatori de Internet urcand pe locul 8 in Uniunea Europeana inaintea unor tari cum ar fi Suedia.

Comparativ cu anul trecut (2007 – 2008), potrivit GoShopping.com, Romania are o rata de crestere de aproximativ 23 de procente.

"Referitor la utilizatorii urbani cu varste peste 18 ani, 47% dintre acestia sunt femei si 53% barbati. Cel mai mult utilizeaza Internetul persoanele tinere cu varste intre 18 si 34 de ani cu o rata de utilizare intre 32 si 38%. Este interesant insa de vazut cresterea in randul persoanelor de peste 50 de ani, unde utilizarea Intenetului a ajuns la 18-20%", spune Condila.

In ceea ce priveste nivelul educational al utilizatorilor de Internet, predomina educatia medie - in procent de 52%, urmata imediat de cea superioara cu un procent de 42%.

Dintre acesti internauti, conform datelor GoShopping.com, majoritatea au facut cumparaturi folosind magazinele romanesti, aproximativ 4-5% cumparand de afara. Referitor la produsele cumparate, sunt preferate cele IT&C - in proportie de 50 - 60%, jocurile pentru calculator, jucariile, bijuteriile, cadourile si biletele la diverse spectacole (20 -30%), restul fiind impartit intre produsele de nisa cum ar fi – fitness, dieta, produse pentru bebelusi dar si alte produse de uz general cum ar fi cartile si informatia.


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si