Producatorul japonez de electronice Toshiba Corp a anuntat ca nu va mai produce telefoane mobile in Japonia incepand cu octombrie si va externaliza afacerea pe plan international, pentru a reduce costurile in contextul scaderii cererii, relateaza Reuters.
Vanzarile de telefoane mobile in Japonia au scazut cu aproximativ 30% in ultimul an financiar, in contextul in care noile modele de afaceri care au fost lansate au dus la cresterea pretului aparatelor, ceea ce a dus la scaderea clientelei, informeaza NewsIn.

Vanzarile diviziei de telefoane mobile a companiei au scazut cu 50% in ultimul an fiscal, cauzand primele pierderi operationale din ultimii cinci ani.

Externalizarea planuita va ajuta compania sa reduca costurile fixe anuale cu 4,5 miliarde yeni (47 milioane dolari), a declarat un purtator de cuvant al Toshiba.

Decizia companiei vine in contextul in care economia Japoniei s-a comprimat in primele trei luni din 2009 cu un ritm anual record de 15,2%, in contextul scaderii exporturilor si cheltuielilor consumatorilor si companiilor, marcand, cel mai probabil, cea mai severa perioada a recesiunii nipone.

Cheltuielile consumatorilor au scazut cu 1,1%, in timp ce investitiile in afacero au scazut cu un record de 10,4%. Economistii sunt de parere ca grupurile vor continua sa reduca cheltuielile din cauza ca scaderea activitatii a dus la o diminuare a capacitatii fabricilor si munictorilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri