Pentalog mizeaza pe crestere in vreme de criza

Pentalog Romania, companie specializata in servicii si consultanta in ingineria sistemelor informatice, a inregistrat afaceri in crestere cu 65% anul trecut, pana la 9,2 milioane euro, si vizeaza obtinerea unei cifre de afaceri de de 11,5 milioane euro in 2009.
Previziunile initiale pentru 2008, de 33%, au fost revizuite de 2 ori in cursul anului, sub efectul unei accelerari, uneori foarte puternica. "Cresterea sectorului IT in Romania era estimat la inceputul anului trecut la 11%, ceea ce ar insemna o performanta a Pentalog de 6 ori mai mare", a declarat, pentru Wall-Street, Monica Jiman (foto), Vicepresident Business Development Pentalog Romania.

In primele doua trimestre ale acestui an, cresterile inregistrate, de 55 si, respectiv, 60%, s-au mentinut in limitele cu care grupul Pentalog s-a obisnuit in ultimii ani, adauga Jiman.

Compania vizeaza cresterea numarului de angajati in 2009, pana la 450. In prezent sunt 350 angajati la nivelul grupului Pentalog, din care 300 - in Romania si Republica Moldova.

Profitul companiei s-a situat in jurul valorii de un milion euro anul trecut. Pentru 2009, Pentalog nu a facut nici o previziune.

In Romania, Pentalog are patru agentii, situate in Bucuresti, Brasov, Iasi si Sibiu. Obiectivele de crestere cele mai importante sunt orientate catre Iasi - dublare efectiv - si Bucuresti, potrivit reprezentantilor companiei.

In ceea ce priveste extinderea internationala, la inceputul acestui an, grupul Pentalog a deschis prima agentie din Asia, in Vietnam. Agentia din Hanoi, care numara in prezent, 25 de colaboratori, si-a inceput activitatea in luna februarie. Demararea, dezvoltarea acestei unitati si implementarea proceselor Pentalog au fost asigurate de catre Monica Jiman. De asemenea, din echipa vietnameza face parte si un project manager roman. Pana la finalul anului, obiectivul acestei agentii este de a ajunge la 40 de colaboratori.

Ultimele contracte semnatede companie au fost cu Altadis - Imperial Tobacco (valoarea contractului este de aproximativ un milion euro) si LHS Ericsson (contract estimat la jumatate de milion de euro).

In plus, compania are in jur de 50 de clienti activi, printre care cei mai reprezentativi sunt BRD - GSG, Orange, BNP Lease, Grup Emerson, ST - Ericsson, Parrot, Grup Elster etc.

Cota de piata vizata de companie pentru acest an este de 4% din piata serviciilor offshore produse in Romania si 2% din piata locala a serviciilor IT, care, potrivit surselor din piata, s-a situate in jurul valorii de 250 milioane euro in 2008.

"Pentalog are un model de business care genereaza o crestere organica de peste 50%. Acesta permite integrarea a sute de ingineri, in fiecare an, fara a fi necesara achizitionarea unor noi structuri. Pentru fiecare 100.000 euro investiti, cifra de afaceri suplimentara generata este de 1 milion euro/an", spune Jiman.

Referitor la schimbarile pe care le-a adus criza economica, ea sustine ca Pentalog se confrunta, in aceasta perioada, cu gasirea de noi clienti: "Nu mai avem aceeasi facilitate in gasirea de noi clienti sau in demararea de noi proiecte. Insa reusim in continuare sa deschidem cel putin doi noi clienti in fiecare luna. In ceea ce priveste clientii actuali, tendinta a fost mai degraba de a extinde proiectele actuale actuale cu acestia, si nu de a le reduce."

Totusi, se simte un nivel de exigenta ridicat in ceea ce priveste nivelul de productivitate si de calitate.

"Ca si celelalte companii, simtim ca piata a suferit o importata contractie. Unul din avantajele Pentalog este faptul ca rata de dependenta fata de un client a fost si a ramas la un nivel rezonabil. Cel mai mare client in 2008 reprezinta 8,33% din cifra de afaceri a companiei. In 2009, patru dintre cei mai importanti clienti vor genera fiecare o cifra de afaceri de peste 1 milion euro. La finalul lui martie 2009 am inregistrat un Back Log (cifra de afaceri semnata, care urmeaza a intra in productie) de 120% din cifra de afaceri 2008", explica COO-ul Pentalog.

Strategia actuala a companiei se bazeaza in principal pe crearea de parteneriate.


Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri