Vanzarile de notebook-uri si netbook-uri au coborat, in primul trimestru din 2009, cu 50% pe piata din Romania, iar segmentul desktop-urilor a cunoscut un declin semnificativ in T1, minus 70%, potrivit reprezentantilor Asus.


Piata de notebook-uri in T1 din 2009 - Scadere de 50%

"Piata din Romania a inregistrat in primul trimestru din 2009 o scadere de aproximativ 50% pe segmentul de notebook-uri, iar pe segmentul de desktop-uri scaderea este si mai mare. Putem sa vorbim de o scadere de 70% pe acest sector", a aratat Mihai Carstea, business unit development manager Asus Romania.

Asus, in schimb, se situeaza pe o pozitie mai buna, a avut o crestere - a vandut aproximativ 13.500 de sisteme in primul trimestru al acestui an, afirma el: "Ne referim aici in principal la notebook-uri si PC-uri."

Producatorul de computere portabile a vandut, in 2008, un numar total de 50.000 de netbook-uri EeePC, cu 10.000 de unitati mai putin decat preconizase initial sales manager-ul companiei din Romania, Alex Huang.

In privinta lansarilor de produse asteptate in 2009, Carstea a declarat, pentru Wall-Street, ca Asus va pastra ritmul. "Vom avea cel putin la fel de multe lansari pe piata cate am avut anul trecut."

Referitor la schimbarile care vor avea loc pe piata IT din Romania in acest an, in contextul economic actual, business unit development manager-ul Asus Romania mentioneaza ca este greu de facut previziuni.

"Piata va fi marcata, in general, de o scadere masiva. Am vazut un declin de 50% pe primul trimestru; speram, totusi, ca aceste rezultate nu se vor mentine pana la finalul anului", adauga el.

Cat despre trimestrul doi al lui 2009, conform lui Mihai Carstea, acesta nu a fost niciodata unul bun pentru intreaga industrie IT. Asus mizeaza pe o revenire catre finalul anului: "Din august - septembrie speram la o revigorare a pietei."

Desktop-urile nu se vor mai cumpara in acest an

Anul trecut, compania a vandut in special notebook-uri si netbook-uri. Circa 60% din cifra de afaceri realizata in 2008 pe plan local de catre Asus a provenit din vanzarea de notebook-uri si netbook-uri.

Conform sales & marketing managerului Asus pe Romania si Bulgaria, Ciprian Donciu, “desktop-urile nu vor fi cumparate foarte mult anul acesta”.

Tot acesta estimeaza ca 2009 se va pastra cel putin la acelasi nivel de anul trecut din punct de vedere al vanzarilor, mizand pe 100.000 de unitati de laptop-uri comercializate.

De cealalta parte, Carstea considera ca o stagnare in vanzari este o estimare optimista. Mult mai realist, spune el, "ar fi sa ne asteptam la o scadere de 20% in acest an fata de 2008."

“Anul trecut, fiecare trimestru a fost mai bun decat cel din anul anterior, ceea ce nu putem spune ca se va intampla si in 2009”, a declarat Donciu.

In ceea ce priveste cifra de afaceri realizata de companie anul trecut, oficialii Asus nu au putut face nici o declaratie. Ceea ce este cert pentru ei e faptul ca 2008 a depasit 2007 din punct de vedere al afacerilor.

Asus Romania a prezentat noua serie Eee PC, numita Seashell, din care face parte si modelul 1005 HA, a carui baterie tine pana la 10 ore si jumatate. Modelul va fi in magazine din vara, la un pret de aproximativ 1.700 lei.

De anul trecut, compania are un birou si in Romania unde lucreaza, in prezent, opt angajati. Pana la finele anului, Asus vrea sa-si mareasca echipa de aici cu inca trei salariati.

Cel mai important distribuitor al Asus este RHS, insa compania mai colaboreaza si cu Romsoft, Altex, Tornado sau Orange – pe sectorul smartphone-urilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri