Traficul de voce originat de catre utilizatorii finali de servicii de telefonie mobila a depasit anul trecut 16 miliarde de apeluri, respectiv 30 de miliarde de minute de voce, inregistrandu-se o crestere de aproximativ 36%, respectiv 44% fata de anul 2007, potrivit raportului de date statistice pentru semestrul al doilea al anului 2008.
"Desi anul 2008 a fost anul in care au aparut si in Romania primele semne ale crizei economice mondiale, din toate sectoarele comunicatiilor electronice s-au raportat cresteri consistente. Efectele actualului climat economic asupra comunicatiilor din Romania vor putea fi evaluate abia in toamna acestui an, cand vom avea datele referitoare la primul semestru al anului. Ne asteptam la stagnari pe unele sectoare si poate chiar la scaderi, dar in mod sigur vom avea o crestere a penetrarii broadband", a declarat Catalin Marinescu (foto), presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Regelmentare in Comunicatii (ANCOM).

In functie de volumul de trafic de minute, respectiv de apeluri, in anul 2008, un utilizator de telefonie mobila a efectuat in medie, lunar, un trafic de voce de 1 ora si 54 de minute, respectiv 62 de apeluri. In acelasi timp, durata unui apel de voce originat de utilizatorii finali a crescut usor, cu doar 7 secunde, ajungand la 1 minut si 51 de secunde.

In ceea ce priveste structura traficului in functie de destinatiile apelate, nu s-au inregistrat schimbari semnificative fata de anul 2007. In continuare, utilizatorii din Romania vorbesc cel mai mult in propria retea, traficul in retelele proprii (on-net) detinand ponderea cea mai mare (81%) in traficul total realizat prin intermediul retelelor mobile de telefonie. Cresterea de peste 47% a volumului de trafic in retea se datoreaza, in special, ofertelor numeroase cu minute gratuite "in reteaua proprie" propuse de furnizori.

Numarul de mesaje scrise transmise in anul 2008 a crescut cu 36,5%, pana la valoarea de 4 miliarde, din care 79% reprezinta trafic de mesaje scrise catre reteaua proprie (on-net).

De asemenea, anul 2008 a adus cresteri importante ale indicatorilor de piata si in sectorul telefoniei fixe. Astfel, a fost raportat un numar de 5 milioane de linii de acces, cu 18% mai multe fata de sfarsitul anului 2007, rata de penetrare ajungand astfel la 23,4% la nivel de populatie (+3,6 puncte procentuale fata de 31.12.2007) si, respectiv, la 53,6% la nivel de gospodarii (+3,8 puncte procentuale fata de 31.12.2007), si un volum total de trafic de 10,1 miliarde de minute, in crestere cu 15,5% fata de sfarsitul anului 2007.

Dupa scaderi constante inregistrate in ultimii ani in sectorul telefoniei fixe, volumul traficului de voce originat in retelele publice fixe de telefonie a inregistrat o crestere semnificativa in anul 2008 fata de anul precedent, de +22% (aproape 10 miliarde de minute in anul 2008, comparativ cu aproape 8,2 miliarde in 2007), in principal datorita cresterii volumului de trafic de voce realizat de utilizatorii furnizorilor alternativi (+50%), dar si, intr-o mai mica masura, datorita cresterii volumului de trafic de voce realizat de utilizatorii furnizorului fost monopolist (+10%).

Din totalul traficului de voce realizat prin intermediul retelelor publice fixe in anul 2008, 36% reprezinta traficul realizat de catre utilizatorii furnizorilor alternativi, adica un volum de 3,7 miliarde minute. Utilizatorii furnizorilor alternativi au folosit telefonul fix in principal pentru a suna catre alte retele fixe – 33,1%, insa o pondere foarte apropiata (32,5%) a avut-o si traficul de voce in retelele fixe proprii ale acestora.

In anul 2008, durata medie a unui apel de voce realizat prin intermediul retelelor publice fixe a ajuns la 2 minute si 45 secunde, in crestere cu 24 secunde fata de cea inregistrata in anul 2007, fiind astfel viz
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri