49% dintre romani, nu folosesc nici o metoda de protectie pentru calculatoarele lor, desi sunt conectati la Internet, fiind in permanenta vulnerabili in fata virusilor. In plus, 20% dintre acestia nu stiu care ar putea fi urmarile unui atac informatic. Acestea sunt concluziile unui sondaj on-line, realizat de catre compania BitDefender, divizia de securitate a datelor din cadrul companiei SOFTWIN.

Sondajul a fost facut cu intentia de a identifica obiceiurile romanilor atunci cand vine vorba de protectia calculatorului, dar si pentru a afla cat de informati sunt utilizatorii de calculatoare din Romania, in privinta amenintarilor informatice.

Studiul efectuat recent pe site-ul companiei a avut caracter de ancheta, la el raspunzand 1000 de persoane, 70% dintre ei cu varsta cuprinsa intre 20 si 40 de ani. Peste 50% dintre respondenti au studii universitare si postuniversitare, peste 23% activeaza in domeniul IT, iar aproape 16% sunt implicati in activitati de management.

In privinta localizarii geografice, 32 % din respondenti locuiesc in Bucuresti, 27% in Transilvania, 25% in Muntenia si 16% in Moldova. 90% dintre cei care au raspuns sondajului au acces la Internet acasa.

Rezultatele anchetei arata ca 49% dintre respondenti, nu folosesc nici o metoda de protectie, desi sunt conectati la Internet, fiind in permanenta vulnerabili in fata virusilor. In plus, 20% dintre acestia nu stiu care ar putea fi urmarile unui atac informatic. Efectele cunoscute ale virusilor sunt: ocuparea resurselor calculatorului, cautarea de adrese de e-mail de pe calculator si folosirea lor in scopul raspandirii virusului, infectarea altor calculatoare si deteriorarea datelor. Datorita nivelului scazut de protectie, 20% din cei chestionati au declarat ca au avut calculatorul infectat in urma cu o zi, iar 25% in urma cu o saptamana. In total, 75% din respondenti s-au infectat in ultima luna si doar 7% nu au avut niciodata calculatorul infectat cu virusi.

In formarea deciziei de achizitie, primele trei caracteristici mentionate au fost: suportul tehnic oferit (24% dintre respondenti plasandu-l pe primul loc), usurinta in utilizare (22%) si resursele ocupate (21%), urmand pretul (17%) si notorietatea produsului (16%).

Referitor la suma pe care ar fi dispusi sa o plateasca pentru o licenta, peste 60% dintre acestia au declarat ca ar cheltui intre 10 si 50 dolari. La extreme se afla 7% dintre cei chestionati, care nu ar cheltui nimic pentru pentru un antivirus si 3% care ar plati peste 100 dolari.

Odata achizitionata o solutie antivirus, romanii considera ca cel mai important comportament este viteza de reactie la aparitia noilor virusi (19%) si, in stransa legatura cu aceasta caracteristica, se afla actualizarile produsului, atat cele manuale (15%), cat si cele automate (15%). Romanul se mai uita si la compatibilitatea cu sistemul de operare si cu celelalte aplicatii software folosite (14%), scanarile la acces (14%) si periodice (11%), precum si usurinta in utilizare (12%).

Concluziile sondajului sunt ca in Romania piata informationala este inca la inceput iar gradul de constientizare a pericolelor informatice este destul de scazut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri