“Daca tinem cont de parerile analistilor financiari, piata telecom din Romania, in ansamblul ei, va scadea cu 3-5% in 2009 si nici nu va atinge cele trei miliarde euro prognozate in 2010”, a declarat, pentru Wall-Street, Hahaianu.

In ceea ce priveste piata pe care activeaza si Teletrans, dedicata sectorului business to business, aceasta va suferi, cel mai probabil, un proces de consolidare, spune directorul companiei.

“Piata din care facem parte si noi este una matura, caracterizata de o concurenta acerba, in care fiecare operator incearca sa isi pastreze clientii si sa isi largeasca portofoliul. Insa acest lucru nu poate decat sa ne motiveze si mai mult in incercarea de a face diferenta pe o astfel de piata”, adauga Hahaianu.

Referitor la evenimentele care vor marca anul 2009 in sectorul de telecomunicatii business to business, el sustine ca, de regula, acestea pot sau nu pot fi programate. Totusi, in situatia actuala, in care ne confruntam cu o criza economica la nivel mondial, Hahaianu tinde sa creada ca evenimentele vor fi in mare masura neprogramate.

“In orice caz, un eveniment continuu va fi pregnant: lupta pentru supravietuire”, mentioneaza seful companiei de comunicatii a Transelectrica.

Provocarile cu care se confrunta in momentul de fata piata B2B de telecomunicatii din Romania sunt legate de evolutia preturilor pentru serviciile furnizate, dar si de necesitatea furnizarii de catre companii a unor servicii variate, integrate si cu valoare adaugata.

Aceste provocari tin in primul rand de faptul ca fiecare companie doreste sa se mentina pe piata si chiar sa-si creasca volumul de afaceri.

“Avem de a face cu doua obiective dificil de realizat intr-o perioada de criza economica, cand se stie ca toti marii operatori au avut de la inceputul anului 2009 venituri in scadere, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut”, explica fostul consilier al ministrului Comunicatiilor si Societatii Informationale.

In aceste conditii, operatorii telecom axati pe acest segment iau diverse masuri pentru a intampina eventualele probleme care pot aparea.

Astfel, fiecare companie isi va construi propria strategie, in functie de posibilitatile financiare si de disponibilitatea de a investi sau nu in diversificarea gamei de servicii, considera Horia Hahaianu.

“In general, nu exista o reteta general valabila, mai ales in industria telecom, care sa scape companiile de potentiale riscuri si probleme care pot aparea. Pe de alta parte, noi consideram ca o solutie viabila poate fi constituirea de consortii avand la baza intregul <<value-chain>> al pietei telecom”, afirma acesta.

In acest an, preturile serviciilor furnizate de Teletrans vor fi adaptate la tendintele pietei care sunt, in acest moment, descendente. Pentru a mentine eficienta companiei, Teletrans va trebui sa opereze cu atentie la partea de costuri si sa creasca potentialul pe care il are compania. Pentru indeplinirea acestui obiectiv, compania beneficiaza de infrastructura, experienta si competentele necesare si, nu in utlimul rand, de prezenta la nivel national, conchide Hahaianu.

Operatorul de comunicatii al Transelectrica tinteste afaceri mai mari cu 10% si un profit de 1 mil. euro