Executivii care au participat saptamana trecuta la Festivalul de Publicitate Cannes Lions, editia 2009, au declarat ca economiile emergente au potential, desi lipsa unui standard global de telefonie mobila ar putea fi o frana pentru o dezvoltare rapida, potrivit The Guardian.

Dupa ce multi consumatori au imbratisat noi tehnologii si terminale ca smartphone-urile, publicitatea mobila a cunoscut o crestere la o medie anuala de 45% si ar putea atinge un nivel de 28,8 miliarde dolari in urmatorii cinci ani, fata de actuala estimare de 3,1 miliarde dolari.

“Am lansat multe campanii mobile in ultimele trei luni. Noi clienti apar interesati in fiecare saptamana”, a declarat David Kenny, managing partner la VivaKi, bratul digital al grupului de publicitate Publicis.

Retelele sociale ca Facebook si aplicatiile pentru iPhone vor fi principalele motoare de crestere, a declarat acesta.

David Jones, director executiv al Havas Worldwide si Euro RSCG Worlwide, a spus ca firmele de publicitate trebuie sa fie mult mai creative pentru a beneficia din plin de oportunitatile oferite de telefoanele mobile.

“Daca esti intrerupt la fiecare doua minute de reclame, utilizatorii vor fi deranjati. Industria trebuie sa lucreze eficient si sa aduca metode ingenioase de a angaja a atrage utilizatorii spre telefoania mobila”, a declarat acesta.

Scott Howe, vicepresedinte al grupului de publicitate de la Microsoft, a preconizat ca publicitatea prin telefonia mobila va reprezenta 5-10% din cheltuielile de publicitate la nivel mondial in urmatorii cinci ani.

Business-ul promovarii pe mobil: Preturile, o bariera in calea dezvoltarii. Pe o piata care, in Romania, se ridica la aproximativ 4 milioane de euro, marketingul pe mobil se loveste de problema preturilor.

Publicitaea mobila a atras interesul unor companii de publicitate de nisa, cum ar fi retaileri locali, care au respins modelul de publicitate online, a declarat Howe.

Aceste companii de publicitate si-au mutat bugetele de reclame de la ziarele locale la telefoane mobile pentru campanii importante.

Pietele emergente ca America Latina sau Africa unde “utilizatorii detin un telefon mobil inaintea unui PC”, arata promitator, a adaugat acesta.

Dupa ce campaniile publicitare au sporit global, lipsa de compatibilitate dintre retelele de telefonie 3G in Europa si in Asia ar putea fi o piedica.

“Trebuie sa avem un sistem comun si tehnologia ar trebui sa aiba destula banda pentru trimiterea de mesaje”, a declarat Martin Sorrell, director executiv WPP, cel mai mare grup de publicitate dupa venituri.

Standardul LTE (Long Term Evolution) ar putea fi o solutie daca va fi adoptat pentru noile tehnologii mobile de mare viteza 4G. Dar 4G nu va ajunge la un punct de maturitate in urmatorii sase ani, estimeaza analistii.