Companiile olandeza Philips si sud-coreeana LG Display au confirmat ca au primit scrisoarea trimisa de Comisia Europeana (CE) referitoare la practici anticoncurentiale derulate pe piata LCD, potrivit Reuters.
Philips a precizat ca a primit scrisoarea cu obiectii in calitate de vechi actionar al LG Display si a precizat ca scrisoarea nu-l implica direct. Grupul olandez anuntase in martie ca a vandut integral participatia de 13,2% la firma sud-coreeana, in cadrul strategiei sale de cedare a unor active.
LG Display, al doilea producator de LCD din lume, a precizat ca a primit scrisoarea, dar a refuzat sa faca alte comentarii.

Comisia Europeana (CE) a confirmat luni ca, in mai, a acuzat mai multi producatori de ecrane cu cristale lichide (LCD) ca au format un cartel, incalcand astfel normele comunitare privind competitia, potrivit unui comunicat al autoritatilor de la Bruxelles, potrivit NewsIn.

CE a trimis o scrisoare de obiectii mai multor societati producatoare de LCD, care sunt folosite ca ecrane pentru telefoane mobile, MP3, camere digitale, monitoare pentru laptopuri si PC-uri, precum si televizoare.

Scrisoarea cu obiectii reprezinta o etapa formala in ancheta antitrust derulata de Comisie, in care aceasta informeaza partile implicate in scris asupra acuzatiilor care li se aduc. Societatile respective pot raspunde in scris, clarificand acuzele. De asemenea, ele pot cere si o discutie cu CE pentru a-si prezenta apararea. Ulterior, CE poate decide daca acuzatiile din scrisoarea cu obiectii sunt compatibile sau nu cu Tratatul de aderare.

Daca se dovedesc vinovate de practici anticoncurentiale conform normelor UE, firmele pot fi sanctionate cu amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri