Sony investeste 1 mld. dolari intr-un joint-venture cu Sharp

Producatorul japonez Sony ar putea investi 1,05 miliarde de dolari (100 miliarde yeni) intr-o companie de tip joint venture formata impreuna cu Sharp.


Noua companie care se va numi Sharp Display Products Corporation (SDP) va produce si vinde telvizoare LCD de mari dimension. Aceasta isi va incepe activitatea in luna octombrie a acestui an in Sakai-City din zona Osaka (Japonia), potrivit unui comunicat de presa transmis de companie.

Cei doi producatori spera ca vor produce o cantitate suficienta de televizoare LCD astfel incat sa raspunda cererii in crestere de pe aceasta piata.

Fabrica va fi prima din lume care va putea realiza substraturi de sticla de a zecea generatie, cele mai mari disponibile la ora actuala si care reduc totodata costurile de productie. Capacitatea de productie a SDP va fi initial de 36.000 de substraturi pe luna, ulterior acest numar urmand sa se dubleze.

Deocamdata , Sharp detine 100% din actiunile companiei, dar potrivit acordului, pana la finalul lui aprilie 2011, Sharp va controla 66% dintre actiuni, iar Sony 34%.

Pe 29 decembrie, Sony va investi 10 miliarde de yeni (105 milioane de dolari) in SDP , in urma investitiei obtinand 7,04% din actiunile SDP. Ca rezultat al acestei tranzactii, SDP va deveni companie joint venture in aceeasi zi.

Potrivit Nikkei, investitiile de inceput ale Sony vor fi intre 50-60 de miliarde de yeni (525-630 milioane de dolari), in final acestea ajungand la aproximativ 100 de miliade yeni (1,05 mld dolari).

Discutiile au inceput inca din luna februarie a anului trecut, cand Sony a anuntat ca ar putea investi impreuna cu Sharp aproximativ 4 miliade de dolari pentru deschiderea unui fabrici in vestul Japoniei.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri