Orange, cea mai profitabila companie din Romania in 2008

Orange, primul jucator al pietei de telefonie mobila din Romania, a inregistrat anul trecut un profit de 437,9 milioane euro si a devenit, astfel, cea mai profitabila companie de pe plan local, detronand grupul Petrom.
In 2007, operatorul telecom afisa un profit net de 366 milioane euro, la afaceri de 1,21 miliarde euro.

Petrom a avut un profit de 277,6 milioane euro si afaceri de 4,54 miliarde euro in 2008, dupa cum arata datele publicate pe pagina de Internet a Ministerului de Finante.

Astfel, chiar daca Petrom ramane prima companie din Romania dupa cifra de afaceri, ea nu este si cea mai profitabila. In 2007, profitul net a fost dublul celui obtinut anul trecut, 532,8 milioane euro.

Asadar, criza economica a schimbat profilul companiilor prezente pe plan local si a impins liderul pietei de IT&Telecom pe prima pozitie in topul celor mai profitabile firme din Romania in 2008.

Cu o cifra de afaceri in crestere cu aproximativ 6%, pana la 1,28 miliarde euro si 2.953 de angajati, Orange Romania, subsidiara operatorului France Telecom, a incheiat anul 2008 cu un numar de 1.673.000 de clienti broadband, mai mult cu 65% fata de sfarsitul anului 2007 si 10.355.000 de clienti.

Principalii competitori ai Orange sunt Vodafone, care a avut afaceri de 1,18 miliarde euro anul trecut si un profit net de 306,6 milioane euro, si Cosmote, care a afisat o pierdere de 104,2 milioane euro, la o cifra de afaceri de 311 milioane euro.

Zapp, care a fost achizitionat recent de Cosmote, a avut afaceri de 60,7 milioane euro in 2008 si pierderi de 40,5 milioane euro.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri