Romanii cheltuiesc, in medie, intre 70 si 80 lei pe luna pentru servicii de telefonie, Internet si televiziune, ceea ce reprezinta, conform unui studiu realizat de catre DCS, aproximativ 8% din bugetul mediu al unei familii.
Comparativ, aceasta suma este mult mai mica decat cea cheltuita in statele din vestul Europei, unde ea se incadreaza intr-un interval cuprins intre 60 si 80 euro.

"Romania ramane in continuare o piata guvernata de pret, pentru toate categoriile de servicii si produse de telecomunicatii. Cu toate acestea, in ultimul an, putem observa o crestere a asteptarilor clientilor privind calitatea serviciilor si caracteristicilor acestora.

Desi cu un grad de penetrare de peste 100%, in cazul unor anumite tipuri de servicii (cum este spre exemplu telefonia mobila), piata din Romania mai are inca un potential de crestere destul de mare pe servicii de telefonie, Internet, televiziune", a declarat Dinu Malacopol, CEO Digital Cable Systems (DCS).

Conform datelor obtinute de companie, la ora actuala, cel putin 60% dintre gospodariile din Romania au televiziune prin cablu sau satelit, 25% folosesc servicii de Internet, iar procentul celor care dispun de un post de telefonie fixa se indreapta tot catre 25%.

Dintre aceste tipuri de servicii, Internetul are chiar si in contextul actual, cel mai mare potential de crestere, cu rate anuale de peste 10%.

Digital Cable Systems estimeaza, de asemenea, ca si serviciile de tip 3P vor avea o crestere de cel putin 10%, ducand astfel la sfarsitul lui 2009 la o crestere a ponderii pachetelor integrate in totalul serviciilor de telecomunicatii oferite de catre companiile prezente pe piata din Romania.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri