Vanzarile de monitoare pentru calculatoare personale au atins, in prima jumatate a anului, aproape 250.000 de unitati, cu circa 50.000 monitoare mai mult decat in acelasi interval al anului trecut si aproape jumatate din nivelul anului 2004.

Conform unui raport despre piata din Romania realizat de firma britanica de analiza Bryan Norris Associates, valoarea pietei a fost de 43,28 milioane de dolari, cu peste 10 milioane dolari mai mult decat in perioada ianuarie-iunie 2004. Acest nivel reprezinta mai mult de jumatate din cel consemnat pe ansamblul anului 2004, de 80 milioane de dolari. Cea mai spectaculoasa evolutie apartine monitoarelor cu cristale lichide (LCD), care au depasit, valoric, monitoarele cu tub catodic (CRT). Astfel, acestea au adus 61,5% din totalul veniturilor (26,61 milioane de dolari), iar ca volum, au ocupat in intervalul mentionat 40,46% (99.019 unitati), fata de doar 12,2%, anul trecut. Ca dimensiuni, cele mai cumparate modele LCD au fost cele cu diagonala de 17 inci, respectiv 70% din total. Monitoarele CRT au pierdut circa 28% din ponderea pietei, ca numar de unitati vandute, de la 88%, in prima jumatate a anului 2004, ajungand in acest an la 59,5% (145.930 unitati). Valoric, modelele CRT au contribuit cu in jur de 16 milioane de dolari (37,1% din totalul pietei). O crestere importanta a vanzarilor a fost consemnata si pentru modelele cu plasma, in primele sase luni ale acestui an fiind vandute aproape 400 de unitati, in valoare de peste 610.000 dolari. Comparativ, la nivelul intregului an precedent, acest segment a valorat aproape 700.000 dolari si au fost cumparate circa 300 de unitati.

Pretul mediu pentru un monitor pentru calculator personal a fost in intervalul mentionat de 176,4 dolari, in crestere cu 21 de dolari fata de pretul de la sfarsitul anului respectiv. Modelele CRT costau la sfarsitul lunii iunie 110 dolari, cu 13 dolari mai putin decat in 2004.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri