Adobe Systems, cel mai mare producator de soft-uri pentru design grafic, a achizitionat pentru 1,8 miliarde dolari compania Omniture, tranzactie prin care compania se va extinde in programe ce masoara performanta site-urilor si a campaniilor publicitare online, scrie Bloomberg.
Directorul executiv al Adobe, Shantanu Narayen, introduce Adobe intr-un nou segment de afaceri intr-un moment in care consumatorii refuza achizitiile soft-urilor de design ale companiei. Omniture ofera companiei Adobe o sursa constanta de venituri si ar putea insemna ca investitorii se vor axa mai putin pe actualizarile periodice ale unor produse ca Adobe Creative Suite, a declarat Michael Olson, analist Piper Jaffray & Co. "Adobe incearca sa se diversifice si sa nu fie doar un producator de instrumente de dezvoltare", a declarat Olson.

Omniture este a doua cea mai mare achizitie a Adobe, dupa ce in 2005 a cumparat Macromedia pentru 3,4 miliarde dolari. Goldman Sachs Group a avizat Adobe, iar Morgan Stanley a lucrat cu Omniture, au anuntat autoritatile de reglementare.

In trimestrul al treilea, profitul net al Adobe a fost de 136 milioane dolari, in scadere cu 29% fata de 191,6 milioane dolari, cat era cu un an in urma. Vanzarile au scazut cu 21%, la 697,5 milioane dolari in perioada incheiata la 28 august.

Soft-urile Omniture vor ajuta publicitatea Adobe si consumatorii sa gestioneze mai usor campaniile online. Vanzarile Omniture au crescut cu 22% in ultimul trimestru, la 87,6 milioane dolari, in timp ce pierderile sale s-au restrans la 4,88 milioane dolari.

Adobe planuieste sa combine programele sale care creeaza site-uri si programe media cu tehnologia Omniture, a declarat Narayen.

Achizitia va contribui la castigurile din viitorul an fiscal, a anunta Adobe. Omniture va deveni o unitate a Adobe, iar directorul sau executiv, Josh James, va deveni senior vice-presedinte, potrivit Narayen. Adobe se asteapta ca tranzactia sa se incheie in al patrulea trimestru fiscal, in luna noiembrie.

Clientii Adobe, printre care se numara agentii de publicitate si publicatii, si-au redus cheltuielile in timpul celei mai grave recesiuni din ultimii 70 de ani. Cheltuielile pentru publicitate din Statele Unite au scazut cu 15,4% in prima jumatate a anului, comparativ cu anul anterior, potrivit companiei de cercetare Nielsen.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri