Faptul ca tot mai multi producatori internationali de solutii de securitate IT au deschis reprezentante in Romania in ultimii ani arata ca avem o piata atractiva si cu un potential crescut de dezvoltare pe acest sector si in urmatoarea perioada, a declarat Razvan Valceanu, country manager BitDefender.
"Astfel, competitia a devenit din ce in ce mai acerba. In prezent, suntem urmati de companiile care produc sau distribuie produse precum Symantec, Kaspersky, Nod 32", a spus reprezentantul companiei furnizoare de solutii antivirus.

Potrivit lui Valceanu, industria IT din Romania a scazut cu 40-60% in primul semestru al anului, o valoare exacta a ei neputand fi estimata. Factorii care au dus la acest declin drastic au fost oprirea investitiilor sau amanarea lor.

"De asemenea, in sectorul comunicatiilor, marilor operatori le-au scazut veniturile, fapt ce a dus la diminuarea bugetelor de achizitii. Si in sectorul public se resimte criza, prin diminuarea numarului de proiecte de cercetare si inovare", completeaza el.

Totodata, Valceanu crede ca Romania va iesi din criza cu o intarziere de 6 - 12 luni fata de tarile vest - europene si estimeaza ca trimestrul patru din 2010 va fi "net mai bun" decat ultimul trimestru din acest an.

"Trimestrul patru din 2009 va fi unul foarte important pentru multe companii. Criza va schimba, cel putin pe termen mediu (2 - 3 ani) multe tendinte care erau in piata romaneasca inainte de acest moment", a adaugat country manager-ul BitDefender.

Desi este greu de apreciat care va fi valoarea pietei locale de securitate informatica in 2009, Razvan Valceanu prognozeaza 10 milioane euro, in ton cu estimarile celorlalti jucatori de profil din Romania.

Tendinte in companie

De la inceputul anului, BitDefender a realizat cateva schimbari la nivel de companie, iar acestea se refera, in principal, la canalul de distributie si au ca obiectiv sustinerea eforturilor facute de distribuitorii si partenerii certificati.

"Modelul nostru de business este destul de matur in prezent, prin urmare ne intereseaza mai mult sa imbunatatim canalele existente, cat si stimularea intensiva a celor cu potential mai mare de crestere", spune Valceanu.

In plus, una din tintele principale ale BitDefender la momentul actual este dedicarea catre segmentul consumer.

"Vrem sa intram cu mai multa putere pe aceasta zona. Deja se vede ca tendintele s-au schimbat in 2009, deoarece noi am crescut pe acest segment pana la punctul in care acesta a atins 60% din vanzarile companiei. Spre comparatie, anul trecut, procentele aratau altfel - 60% din afacerile noastre proveneau din zona de business, iar restul de 40 procente din consumer", a afirmat pentru Wall-Street seful companiei.

In continuare, BitDefender urmareste sa isi dezvolte prezenta la nivel de retail si sa castige mai multa vizibilitate in randul utilizatorilor.

Segmentul corporate a adus in primul semestru 40% din cifra de afaceri a BitDefender

Noua versiune BitDefender 2010

Producatorul autohton de solutii de securitate IT a lansat ieri in Romania noua suita de produse de securitate, in limba romana. In alte state, cum sunt Spania, Franta sau Statele Unite, noua versiune BitDefender 2010 a fost deja lansata.

Printre principalele noutati ale suitei de produse de securitate se numara scanarea antivirus optimizata, o tehnologie de detectie a amenintarilor informatice, numita Active Virus Control, cat si un sistem imbunatati de mentenanta si back-up.

BitDefender este liderul pietei romanesti de securitate informatica, cu o cota estimata la peste 40% pana la finele anului.Compania are cinci distribuitori - Agis Computer, Aline Distribution, Asesoft Distribution, RHS Company si Scop Computers.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri