La sase ani de la aparitia televiziunii de inalta definitie in Europa, UPC Romania lanseaza televiziunea HD, prin care vrea sa impuna conceptul de „home entertainment”, devenind, totodata, un competitor tot mai puternic pentru principalii concurenti Romtelecom si RCS&RDS, dar care nu detin acest serviciu.
UPC Romania, al doilea jucator pe piata de cablu TV locala, cu afaceri de 137,3 milioane de euro in 2008, estimeaza ca, in 2010, cel putin intre 5-10% dintre abonatii de cablu digital vor alege serviciile de televiziune de inalta definitie, care vor fi disponibile incepand cu 1 octombrie.

“Nu sunt putini clientii care isi doreau lansarea televiziunii HD. Odata ce acest concept va deveni un mod de viata in Romania, automat piata se va extinde. Estimarea noastra este ca piata din Romania va creste semnificativ, iar pana in 2012-2013 rata de penetrare a televizoarelor de tip HD Ready si Full HD va ajunge la 50% din totalul pietei”, a declarat Iulia Florea (foto), director de relatii cu clientii si vanzari in cadrul UPC Romania.

Ea a adaugat ca spera ca in urmatorii ani peste 50% dintre abonatii de cablu digital standard si digital video recorder (DVR) ai UPC sa aleaga televiziunea de inalta definitie, care este din ce in ce mai populara la nivel european, unde la finalul lui 2008 ajunsese la 4,8 milioane de utilizatori.

Conform datelor companiei, numarul clientilor UPC pentru serviciile de cablu digital, adica al celor care ar putea deveni viitorii clienti ai televiziunii HD, a crescut cel mai mult comparativ cu celelalte servicii oferite de operator, acesta triplandu-se de la 52.800 de clienti, in perioada ianuarie-iunie 2008, la 179.600 de persoane, la sfarsitul lui iunie 2009.

“Discutam de imagine tot mai clara, de Dolby Surround, de o experienta pe care o putem avea acasa. Astfel, strategia noastra se transforma din ce in ce mai mult dintr-o utilitate intr-un concept de home cinema, de home entertainment”, a declarat Iulia Florea.

Televiziunea de inalta definitie ofera o rezolutie de pana la cinci ori mai mare decat cea standard, iar sunetul surround Dolby Digital 5.1 este asemanator celui din cinematografe.

Strategia UPC de a se baza pe faptul ca in conditii de criza tot mai multi oameni isi petrec timpul acasa nu este unica pe piata, la sfarsitul lunii august, Romtelecom, unul dintre cei doi mari competitori ai UPC refacand portofoliul de abonamente pentru Dolce, serviciul de televiziune digitala prin satelit al operatorului.

Aceasta ofensiva a Romtelecom vine, de asemenea, in contextul in care veniturile operatorului din serviciile de telefonie au scazut in primul semestru din 2009 la 201,5 milioane euro fata de 233,4 milioane euro, anul trecut, pe cand cele din serviciile de televiziune digitala prin satelit si Internet au crescut de la 156,2 milioane la 161,2 milioane euro.

Totodata, numarul abonatilor televiziunii Dolce a crescut in perioada ianuarie-iunie a acestui an la 780.000 de abonati, mai mult cu 48% fata de prima jumatate din 2009.

Desi dintre cele 52 de milioane de euro investite de UPC in infrastructura in acest an aproximativ 30 de milioane de euro au fost necesare pentru extinderea serviciilor de televiziune digitala si lansarea celei HD, televiziunea de inalta definitie ar trebui sa aduca un avantaj operatorului in lupta acerba pe care o duce cu Romtelecom si RCS&RDS.

Totodata, acest nou serviciu, mai scump, ar trebui sa fie la fel ca si cablul digital, un element prin care compania sa compenseze scaderea numarului de abonati pe cablu analogic de la 1.131.600 de clienti, in iunie 2008, la 912.900, in iunie 2009.

Iar, mai mult decat atat, televiziunea digitala ar trebui sa fie un factor prin care compania sa reduca pierderile de 100 de milioane de euro inregistrate in 2008 si sa creasca veniturile, care in primul semestru al acestui an au scazut cu 19%, la 61 de milioane de euro.

"Divertismentul devine mai rentabil acasa. O seara petrecuta acasa cu familia in fata televizorului este mult mai ieftina decat o cina in oras si, de aceea, multi oameni nu vor renunta la cablu. Nu credem ca industria de cablu o sa fie afectata de criza la fel ca alte industrii, de exemplu - cea de automobile”, a declarat, pentru Wall Street, Ariana Badin, PR & Communication Manager al UPC Romania.

Potrivit datelor companiei telecom, rata de penetrare a televizoarelor de tip HD Ready si Full HD in Romania in acest moment este de 10%, cu 3% mai mult comparativ cu anul trecut, oficialii operatorului estimand ca pana la finalul acestui an numarul de televizoare HD Ready va ajunge la peste 640.000, iar plasmele Full HD - la 78.000.

Conform datelor GFK Romania, intre ianuarie si august 2009 s-au vandut aproximativ 235.587 de televizoare LCD si 12.278 de plasme.

Serviciul lansat de UPC este disponibil impreuna cu decodorul digital video recorder cu HD, contra unei taxe suplimentare de 15 lei pentru posesorii actuali de DVR si de 30 lei pentru posesorii de cablu digital, adaugat tipului de abonament detinut (mediu sau extins).

Astfel, pretul pentru pachetul mediu, care inseamna 103 canale de televiziune digitala si 5 in format HD, ajunge la 65 de lei, iar pentru pachetul extins, care contine 109 programe digitale si 5 de inalta definitie, utilizatorii vor plati 90 de lei.

Chiar daca anterior s-a vorbit de o oferta de 8 canale si chiar de 10 canale de televiziune, oferta UPC pentru abonatii care vor alege serviciile de televiziune HD cuprinde posturile TVR HD, Pro TV HD, Eurosport HD, History HD si Fashion TV HD.

“Este un inceput, si pana la sfarsitul anului vor fi incluse mai multe programe, iar de la inceputul anului 2010, altele. Periodic, se vor adauga noi canale HD, acum suntem intr-un numar mare de discutii”, a declarat Badin.

Unul dintre acestea ar putea fi un canal dintre cele sase operate de compania Pro TV SA, Claudiu Paraschiv, directorul de operatiuni tehnice al firmei, declarand ca toate posturile de televiziune detinute de Pro TV SA sunt pregatite pentru tehnologia HD, iar un viitor program ar putea fi vizualizat astfel in aproximativ doua luni.

De altfel, Pro TV este primul post de televiziune din Europa de Est care a putut fi vizionat in format HD, acesta fiind lansat la 1 decembrie 2006, pana in acest moment compania, detinuta in proportie de 95% de grupul american Central European Media Enterprises si 5% de Adrian Sarbu, investind in infrastructura de inalta definitie aproximativ 20 de milioane de euro.

“Asteptam o crestere considerabila a ofertei de programe HD. La nivel international se remarca deja o crestere a investitiilor furnizorilor de continut in acest tip de programe, iar pentru Romania avem toate motivele sa ne asteptam la extinderea acestei tendinte” a mai declarat Iulia Florea.

Cresterea in ceea ce priveste programele de televiziune de inalta definitie nu se observa doar pe aceasta piata, ci in privinta vanzarilor de televizoare LCD.

Compania americana de cercetare DisplaySearch estima in iunie vanzarile de LCD-uri la nivel global in 2009 la aproximativ 53,5 miliarde de euro, fata de preconizarile initiale de 46,4 miliarde de euro, iar pentru anul viitor aceeasi companie estimeaza ca vanzarile de televizoare LCD la nivel mondial vor creste cu 17%, la 149 de milioane de unitati.


1990 - technologia HD este lansata in Statele Unite de catre Digital HDTV Grand Alliance

2009
– toti operatorii din Statele Unite ofera serviciul HD pentru televiziunea digitala

2004 – are loc prima transmisiune HD in Europa, pe 1 ianuarie, in Belgia.

2006 - UPC lanseaza pentru prima data serviciul HD in Olanda

2009 – UPC ofera serviciul HD TV in: Olanda, Irlanda, Elvetia, Cehia, Slovacia, Polonia, Austria, Ungaria, Belgia

Octombrie 2009
– UPC lanseaza HD in Romania









Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri