Vanzarile diviziei Canon de solutii de business (copiatoare si multifunctionale dedicate acestui sector) s-au incadrat in estimarile ei, reducerea fiind de 40% in primul semestru al anului.
"Acest lucru ne-a adus si o crestere semnificativa a cotei de piata pe acest segment de business, de la 16% in 2008, la 31%", a adaugat Hostea.
Rezultatele au putut fi obtinute datorita faptului ca vanzarile modelelor de volum au scazut foarte mult si, ca urmare, Canon s-a orientat catre modelele mari de solutii si print profesional.
Referitor la situatia generata pe piata locala, marketing managerul Canon a spus ca, in aceasta perioada, majoritatea companiilor au urmarit reducerea costurilor, si, implicit, a investitiilor IT.
"Astfel, s-a putut observa o cadere dramatica a pietei de printing. In schimb, companiile care au avut si divizie de service de echipamente de imprimare, au avut o perioada de crestere sau cel putin una de stabilitate."
Promotiile si actiunile planificate pana la sfarsitul anului sunt asii Canon, care estimeaza ca piata totala de printing va depasi 200.000 unitati.
"Cat va fi piata totala cred ca este destul de greu de estimat, tot ce putem spera este sa depaseasca 200.000 unitati", afirma Violeta Hostea.
In ultimele luni ale anului trecut, moneda euro s-a depreciat semnificativ fata de yen, ceea ce a dus la o crestere a preturilor in Europa, incepand cu ianuarie 2009.
Canon a sustinut piata europeana si a absorbit o mare parte din deficit, dar din pacate a fost imposibila reducerea totala a impactului acestei situatii asupra preturilor din Europa, sustine reprezentantul in Romania al producatorului japonez.
Pentru anul 2010, compania nu a discutat planurile de dezvoltare si investitii.
In Romania, Canon CEE are birou reprezentant si isi desfasoara activitatea prin intermediul partenerilor directi.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: