Companiile IT au lansat importante campanii publicitare dupa ce consumatorii si-au reinceput cheltuielile si dupa ce noii clienti sunt greu de gasit, iar competitia s-a intensificat, scrie Wall Street Journal (WSJ).

Companii precum Google s-au angrenat recent in importante campanii publicitare. In aceasta luna, Google a lansat o campanie publicitara globala pentru serviciile de Gmail si Google Docs. Este o mutare neobisnuita pentru gigantul de Internet, care pana acum a folosit in mici proportii publicitatea traditionala.

De asemenea, in aceasta saptamana, Juniper Networks, un producator de echipamente de retea, a inceput prima sa campanie globala pentru a spori constientizarea marcii sale. Rivalul sau mai mare, Cisco Systems, a lansat in urma cu o saptamana campanii radio, online si print pentru a promova o linie de produse pentru companiile mici si un nou sistem pentru companiile mari.

Aceste mutari vin ca un raspuns pentru compani si consumatori care au inceput din nou sa faca achizitii, dupa ce in timpul crizei financiare au renuntat la astfel de achizitii. Totusi cresterea cheltuielilor sunt inca estimate a fi sub nivelurile anterioare, iar companiile IT nu se pot baza pe un interval de revenire pentru a accelera toate vanzarile. Asadar, acestia au inceput sa cumpere panouri publicitare, sa lanseze noi produse si sa introduca noi logo-uri in speranta ca vor obtine o felie mai mare din vanzari.

Microsoft se afla in mijlocul unei campanii publicitare de 300 milioane dolari dupa ce a lansat sistemul de operare Windows 7. Yahoo a cheltuit mai mult de 100 milioane dolari pentru reclame outdoor, online si cele cu aparitie televizata pentru a atrage consumatorii si companiile de publicitate.

Bugetele de marketing din industria IT au tendinta de a creste mai incet decat veniturile, iar acestea sunt primele cheltuieli care sunt reduse in perioadele dificile, potrivit companiei de cercetare IDC. In acest an veniturile globale ale companiilor IT au scazut cu 2,5%, insa bugetele de marketing au fost reduse cu 8,3%.

Dupa ce companiile au inceput sa-si mareasca cheltuielile, IDC se asteapta ca bugetele de marketing sa inainteze cu 3,5% in 2010, in timp ce veniturile vor creste cu 3%.

Noua campanie a Yahoo, care a fost lansata in urma cu o luna, este, de asemenea, prima incercare a companiei prin intermediul reclamei, dupa ce compania de Internet incearca sa isi revigoreze cresterea. Tema si sloganul companiei "It's You!" (n.r. - Esti tu!) au fost alese dupa luni de cercetare care au indicat ca utilizatorii urmaresc "sa-si improprietareasca Internetul", a declarat directorul de marketing al Yahoo, Elisa Steele.

Chiar si Google, care a cheltuit doar 26,7 milioane dolari in publicitatea din Statele Unite in urma cu o luna, excluzand anunturile de cautare, a inceput sa cheltuiasca mai mult in publicitate. In luna august a introdus o campanie in Statele Unite care contine motivele pentru care companiile ar trebui "sa devina Google" si sa renunte la soft-urile companiilor rivale.

Campania a fost extinsa in aceasta luna inafara Statelor Unite si include panouri publicitare si afise cu diferite sloganuri.

Nu toate companiile IT si-au pastrat o activitate de marketing constanta in timpul recesiunii. Recent, Microsoft a schimbat strategia de publicitate in favoarea campaniei de lansare a Windows 7. Un purtator de cuvant al producatorului software a declarat ca actuala campanie Windows este "una dintre cele mai mari din istoria Microsoft".

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri