Scaderea vanzarilor consolelor Wii injumatateste profitul Nintendo

Nintendo Co. a afisat o scadere drastica a profitului si si-a redus previziunile pentru anul financiar in curs, in conditiile in care vanzarile consolei de jocuri Wii au scazut, in lipsa unor noi jocuri de succes.
Compania, care a rezistat initial crizei economice mondiale, a anuntat ca profitul sau net preliminar a scazut cu mai mult de jumatate, la 69,49 miliarde yeni (770 milioane dolari), de la 144,83 miliarde in aceeasi perioada a anului trecut, informeaza NewsIn.

Profitul operational a scazut cu 58,6%, la 104,36 miliarde yeni in semestrul ce s-a incheiat in septembrie, in contextul in care veniturile au inregistrat un declin de 34,5%, la 548,06 miliarde yeni.

Nintendo, care concureaza cu Sony si Microsoft in industria jocurilor video, a vandut 5,75 milioane de console Wii la nivel mondial in perioada analizata, in scadere de la 10,1 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.

"Au fost mai putine nume de software, ceea ce a dus la scaderea masiva a vanzarilor de componente hardware in timpul semestrului", a anuntat compania itr-un comuncat.

Nintendo a redus recent pretul consolelor Wii cu o cincime, in incercarea de a revigora vanzarile, masura ce a afectat si profiturile. Aceasta a fost pentru prima oara cand Nintendo a redus pretul consolelor Wii de la lansarea lor, in 2006.

Compania nipona si-a redus previziunile cu privire la profitul net din anul financiar 2009, ce se va incheia in martie 2010, la 230 miliarde yeni, de la nivelul estimat anterior, de 300 miliarde yeni. Noua previziune marcheaza un declin anual de 17,6%.

De asemenea, Nintendo si-a redus tinta profitului operational de la 490 la 370 miliarde yeni si obiectivele legate de venituri de la 1.800 la 1.500 miliarde yeni.

Nintendo estimeaza, in prezent, ca va vinde 20 milioane de console Wii in acest an, fata de previziunile anterioare de 26 milioane.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri