Redimensionarea activitatii pentru sustinerea unui nivel al vanzarilor redus la jumatate in prima jumatate a anului comparativ cu anul trecut, precum si restructurarea operationala si accelerarea proiectelor de crestere au marit cu 22% vanzarile Flamingo International in trimestrul trei fata de cel anterior.

Flamingo, unul din principalii jucatori ai pietei locale de retail electro IT, a inregistrat pierderi in valoare de 35,37 milioane lei (aproximativ 8,3 milioane euro) la noua luni, de aproape zece ori mai mari decat in intervalul ianuarie - septembrie 2008, potrivit informatiilor financiare remise Bursei de Valori Bucuresti.

In aceeasi perioada a anului trecut, compania a raportat pierderi de doar 3,6 milioane lei si o cifra de afaceri de 728,3 milioane lei.

Vanzarile retailerului Flamingo au crescut cu 22% in trimestrul al treilea, comparativ cu trimestrul doi. Demararea emisiunii de obligatiuni menita sa recapitalizeze compania este programata pentru luna noiembrie.

In trimestrul al treilea din 2009, comparativ cu primele sase luni ale acestui an, scaderea pietei din Romania s-a acutizat, indicatorii principali ai pietei fiind cei mai scazuti din Europa, nu doar ca valoare, ci si ca nivel al cheltuielilor pe cap de locuitor. Pe fondul acestei piete, Flamingo a continuat procesul de restructurare si de ajustare a suprafetelor de vanzare, concentrandu-se pe dezvoltarea companiei si recastigarea cotei de piata.

Afacerile Flamingo International au ajuns la 541,2 milioane lei (128 milioane euro) in primele noua luni ale acestui an, cu 26% mai putin fata de rezultatele inregistrate in perioada similara a lui 2008.

"Activand pe o piata marcata de cea mai drastica corectie a vanzarilor din Europa, Flamingo a avut ca obiectiv, in prima parte a acestui an, redimensionarea activitatii pentru a putea sustine un nivel al vanzarilor redus aproape la jumatate comparativ cu anul anterior. Restructucturarea operationala este in acest moment finalizata, iar din trimestrul trei am accelerat proiectele de crestere a vanzarilor, pentru a recastiga rapid cota de piata pierduta, avansul de 22% al vanzarilor din zona de retail fiind o confirmare in acest sens", a declarat Adrian Olteanu (foto dreapta), presedinte Flamingo International.

Veniturile atrase de companie s-au comprimat si ele, pana la 546,1 milioane lei (129,1 milioane euro), iar cheltuielile s-au redus, de asemenea, pana la 581,5 milioane lei (137,5 milioane euro) fata de perioada similara a anului precedent.

In T3, Flamingo a continuat ajustarea suprafetelor de vanzare, ajungand, in luna septembrie, la o suprafata totala neta de vanzare de 44,100 mp si la 83 de unitati. In plus, in aceasta perioada, unele dintre magazine Flamingo Computers au fost transformate in unitati Flanco pentru a se putea extinde astfel gama de produse oferite, dar si pentru a raspunde nevoilor actuale ale clientilor. Pana in acest moment, retailerul a deschis doua noi magazine si a inceput negocierile pentru trei noi locatii amplasate in zone cu trafic comercial intens.

"Desi in acest an luptam impotriva curentului, restructurarea companiei incepe deja sa arate primele rezultate. Costurile, diminuate cu peste 40%, au fost pozitionate la un nivel sustenabil, calculat chiar si pentru un nivel minim al vanzarilor in zona a numai 2.000 euro/mp. In acest moment ne concentram pe cresterea vanzarilor, inclusiv prin deschiderea de noi magazine pozitionate in zone cu trafic ridicat", a adaugat Olteanu.

La inceputul acestei luni, Flamingo a semnat cu ING pentru restructurarea datoriei financiare de 17,5 milioane euro, tranzactia urmand sa fie finalizata in umatoarele doua luni si jumatate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri