Abonamentele la telefonia fixa si cablul TV se afla pe primul loc atunci cand este vorba de reducerile de costuri ale consumatorilor in privinta telecomunicatilor, urmate de scaderea consumului pe telefonul mobil, pe locul al treilea aflandu-se accesul la internet, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanta PriceWaterHouseCoopers (PwC) in SUA, insa aplicabil si pe piata locala.
“Toti vor sa taie costurile referitoare la serviciile de telecomunicatii. Telefonul fix este primul pe lista, poate putin mai suprinzator este prezenta pe aceeasi treapta a cablului TV si asta pentru ca televiziunea este din ce in mai prezenta pe internet. Urmatorul a fost telefonul mobil, insa clientii nu vor renunta neaparat la el ci se vor limita la a reduce traficul si acest lucru se suprapune si la noi cu scaderea veniturilor operatorilor, iar apoi internetul care a devenit un mod de viata” a declarat Gabriel Mustea, director de consultanta in afaceri la PWC despre studiul realizat pe 750 de respondenti americani si prezentat la conferinta “Mediafax Talks about Telecom Industry”, organizata de Mediafax.

Studiul este aplicabil insa si in Romania. De exemplu, UPC Romania inregistreaza cresteri in privinta numarului de clienti pe toate serviciile pe care le ofera (televiziune prin cablu analogic, satelit si de inalta definitie, telefonie fixa, internet) in afara de cele prin cablu analogic, iar de asemenea Romtelecom a inregistrat in ultimii ani cresteri importante pe segmentele de internet si televiziune prin satelit, dar scaderi pe telefonia fixa.

De asemenea, veniturile operatorilor de telefonie mobila au scazut in acest an, in special ca urmare a competitivitatii si micsorarii preturilor.

Pe de alta parte, acoperirea retelei, raportul pret-beneficii si notorietatea sunt printre cele mai importante criterii de alegere a unui operator, potrivit unei analize realizate de PWC printre 7.400 de angajati ai companiei.


Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri