Valoarea pietei farmaceutice poloneze va atinge 25 de miliarde de zloti polonezi (circa 6 miliarde de euro), in crestere fata de anul trecut, canalul de distributie cu cea mai rapida ascensiune fiind farmaciile online, potrivit unui studiu al PMR.
"Se pare ca sectorul farmaceutic a reusit sa gaseasca o solutie pentru a avea crestere si pe timp de recesiune. In 2009, valoarea pietei farmaceutice din Polonia va depasi 25 de miliarde de zloti, ceea ce inseamna o imbunatatire semnificativa fata de 2008. Farmaciile online vor creste cel mai rapid - peste 80% dintre companiile care au participat la studiu estimand ca acest mod de distributie va creste mai repede decat ansamblul vanzarilor din farmacii", este de parere Monika Bartoszewicz, partener in cadrul departamentului de audit al KPMG Polonia.

Studiul intreprins de PMR in colaborare KPMG concluzioneaza ca majoritatea companiilor farma din Polonia se asteapta la cresterea pietei, 60% dintre acestea descriind actuala situatie a sectorului ca fiind "buna" sau "foarte buna". In plus, 40% dintre companii au in vederea introducerea a 3-10 noi medicamente pana la sfarsitul anului acesta

"Anul 2008 a fost unul dintre cele mai bune pentru piata farmaceutica din ultimul deceniu, in parte datorita cresterii PIB-ului si a sporirii puterii de cumparare. Medicamentele fara prescriptie, impreuna cu suplimentele alimentare au fost motoarele de crestere", potrivit lui Karol Kolt, presedintele companiei de cercetare poloneza PMR.

Anul trecut, OTC-urile (medicamente eliberate fara prescriptie) reprezentau aproape 34% din intreaga piata farmaceutica, pe cand in 2005 ponderea lor era de 30%.

Vezi cum arata o farmacie de mall in Romania: medicamente putine si tot mai multe cosmetice.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri