Apple se concentreaza pe un terminal care ar putea fi utilizat acasa si in salile de curs ale scolilor.

Compania se asteapta ca noua tableta sa fie folosita de mai multi membri ai familiei pentru a citi stiri si a verifica email-urile de acasa.

De asemenea, Apple urmareste sa prezinte diferit continutul ziarelor si al revistelor pe tableta, in timp ce unii specialisti au declarat ca tableta ar putea avea o tastatura virtuala.

Recent, Apple a purtat discutii cu editorii de ziare, reviste si carti pentru o posibila colaborare. Compania a negociat cu publisherii New York Times, Conde Nast, HarperCollins Publishers si News Corp. De asemenea, sursele Wall Street Journal au declarat ca Apple a negociat cu televiziuni ca CBS si Walt Disney, dar si cu publisher-ul de jocuri Electronic Arts.

Modelul Apple de a se apropia de continutul media este diferit fata de cel al altor companii IT. De exemplu, Google ofera continut gratuit in proprietati ca YouTube, nefiind o diferenta intre filmuletele amator si cele profesionale ale companiilor media.

Strategia lui Steve Jobs (foto) este de a concepe noi modalitati de accesare si platire a continutului de calitate, in loc sa reinventeze continutul. Magazinul iTunes Store a devenit cel mai mare retailer online de muzica deoarece a simplificat metoda de cumparare.

"Jobs este un sustinator al vechilor formate media si vrea sa le salveze prin noi forme de distribuire", a declarat o persoana care lucreaza cu directorul executiv al Apple. "Ceea ce va determina toate aceste schimbari este tehnologia, si Apple va fi capabila sa declanseze o noua tendinta", a adaugat acesta.

Apple vrea sa se diferentieze de felul in care Google vede continutul media. Astfel, compania americana poarta discutii cu Microsoft pentru a incorpora motorul de cautare Bing in smartphone-ul iPhone in locul serviciilor de cautare si localizare ale Google.

De asemenea, eforturile Apple de a reinventa modelul de vanzare al continuturilor media clasice a intalnit mai multe obstacole. Compania a intampinat rezistenta din partea televiziunilor dupa ce Apple a anuntat ca este interesata doar de continutul de buna calitate. Mai multi executivi din industria muzicala considera ca Apple detine un rol prea important intre casele de discuri si consumatori, iar descarcarile online ale site-ului iTunes nu au compensat declinul vanzarilor de CD-uri.

Analistii au declarat ca vanzarile vor depinde in mare parte de pretul acestuia, iar multi se asteapta ca acesta sa coste 1.000 de dolari. De asemenea, Apple trebuie sa convinga utilizatorii ca produsul poate fi un instrument suplimentar pentru iPhone sau laptop. Apple se confrunta cu o competitie din partea netbook-urilor ieftine si a altor instrumente ca cititoarele electronice.

Citeste aici despre lansarea tabletelor PC, ca tendinta a pietei de IT in 2010.