Conducerea furnizorului telecom, care are o baza de date de 300.000 de numere de companii actualizata permanent, estimeaza ca in 2010 vor fi realizate peste un milion de apeluri care ar putea face ca pana la finalul anului, serviciul sa aduca venituri de un milion de euro companiei.

“Dupa urmarirea primelor trei luni de la lansarea numarului 118724, bugetul va putea fi revizuit in sensul ca aceasta cifra ar putea creste”, a declarat pentru Wall-Street Corina Dascalu, director de marketing in cadrul Rominfoline.

Ea a adaugat ca pana la sfarsitul lui 2010 serviciul va ajunge pe profit.

Evolutia bazei de date, dar si a veniturilor este legata direct de cea a economiei, intrucat inchiderea de firme va insemna totodata si ca unele date de contact nu vor mai fi valabile.

In prezent, numarul 118724 poate fi apelat din retelele Romtelecom, Vodafone, Orange, Cosmote si Zapp, dar in curand vor incepe negocierile si cu RDS&RCS si UPC. Totodata, Rominfoline vrea sa adauge in baza de date si numere ale persoanelor juridice, dar acest lucru nu a fost o prioritate pana acum intrucat compania a dorit a evite numultumirile care pot aparea ca urmare a furnizarii datelor personale.

In ultimele luni, pe segmentul furnizarii de informatii despre companii s-au lansat si Romtelecom si Infoclick, concurenta devenind tot mai mare odata cu aparitia unui al treilea jucator.

“Putem considera acest domeniu ca apartinand inca unui teren prea putin umblat si exploatat, in conditiile in care pe piata europeana exista servicii de tipul 118, devenite foare populare pentru toate categoriile de varsta. In schimb, Romania reprezinta o piata noua, luand in calcul faptul ca primele doua servicii de tip 118 au fost lansate la sfarsitul anului trecut”, a afirmat Dascalu despre potentialul acestei piete.

Un alt lucru pe care se bazeaza compania pentru a se diferentia de competitie este faptul ca serviciul de informatii functioneaza totodata ca o forma de publicitate targetata pentru companiile care doresc sa se promoveze, dar fara a recurge la metodele clasice si mai costisitoare.

“Astfel, 118724 actioneaza ca un intermediar intre cererea si oferta de produce si servicii de pe piata, dupa cum urmeaza: companiile intra in baza noastra de date sub forma unor taxe anuale (pachetele basic, professional si platinum) care le asigura o anumita prioritate in cadrul serviciului telefonic si totodata beneficiaza de un profil pe site-ul www.118724.ro. In functie de aceste pachete, cu cat continutul descriptiv al companiei va fi mai bogat iar proritatea mai mare, cu atat acea companie se va plia mai bine decat altele cerintelor apelantilor”, a explicat Corina Dascalu.

Desi concurentii firmei sunt Romtelecom si Infoclick, companii care investesc si in publicitatea pe televiziune, cei de la Rominfoline spun ca nu sunt ingrijorati de concurenta.

“Nu este nici pe departe ingrijorator faptul ca acele companii utilizeaza publicitatea pe televiziune ca principal mijloc de promovare, cu atat mai mult cu cat inca exista si alte cai eficiente de a influenta comportamentul consumatorului”, a mai spus reprezentanta Rominfoline, adaugand ca in curand va incepe o campanie de promovare neconventionala a serviciului.

Managerul companiei care ofera si servicii de tip call center sau voce prin internet protocol estimeaza pentru urmatorii trei ani afaceri de sase milioane de euro si un profit operational de doua cifre.

“Dupa performantele din primele sase luni vom putea vorbi de cifre exacte. Operationalitatea a fost gandita cu un EBITDA pozitiv. Dar sa tinem cont ca aceste cifre nu fac referire numai la 118.724 ci si la celelalte servicii pe care le putem oferi” a mai spus Dascalu.
.