Romania se afla cu mult in urma tarilor din regiune la capitolul IT&C, considera Sorin Serb, manager in cadrul reprezentantei locale a IBM, cel mai important furnizor de servicii IT la nivel mondial. "De aceea, este nevoie sa se faca niste pasi mai mari si sa se treaca peste anumite etape in ceea ce priveste sectorul tehnologic", declara el.
Una din provocarile actuale ale pietei locale de IT&C din perspectiva IBM este strans legata de nivelul pe care se situeaza Romania intre tarile din regiune.

“Noi incercam sa reducem costurile clientilor si, din acest punct de vedere lansam solutii noi, prin care urmarim sa facem schimbari la nivelul pietei romanesti de IT, care nu este neaparat cea mai avansata, daca privim spre tarile din regiune. Mai mult, cred ca Romania trebuie sa faca niste pasi mai mari, ba chiar sa treaca peste anumite etape si sa invete din greselile sau experientele altor state pentru a putea creste”, a spus pentru Wall-Street Sorin Serb, manager in cadrul IBM Romania.

In momentul de fata, piata locala de IT este incerta. Reprezentantul companiei nu poate face estimari cu privire la cat de bine arata industria, dar mizeaza pe faptul ca majoritatea clientilor companiei vor trece de acel 2009 al reducerilor de costuri si vor realiza investitii in acest an.

“Daca pentru clienti 2009 a fost un an al reducerilor de costuri, speram ca 2010 va fi un an de crestere. La un moment dat, nu mai poti doar reduce. Trebuie sa faci ceva care sa te ajute sa cresti, sa iesi din criza. Consideram ca abordarea clientilor se va schimba anul acesta”, arata oficialul furnizorului de servicii IT.

In plus, el este de parere ca segmentul de piata in care activeaza si IBM va avea o evolutie pozitiva in 2010 fata de anul precedent.

Desi criza a afectat intreaga piata, impactul negativ major a fost resimtit cu precadere in randul jucatorilor mici, intrucat acestia nu dispun de resursele si strategiile companiilor mari: “Toate companiile mari au strategii si pentru perioade de criza si pentru timpuri bune. Piata a fost cum a fost in 2009, jucatorii mari au fost mai feriti de criza spre deosebire de cei mici.”

Intrebat care a fost principalul lucru invatat de IBM anul trecut, Serb a declarat ca nu poate enunta ceva anume.

“Totusi, cred ca este important ca o companie sa fie alaturi de clientii sai, indiferent ca e criza sau nu. Trebuie sa iti asculti clientii si sa raspunzi cererilor lor. Iar tehnologia in sine nu este un raspuns, ci parte a unei solutii”, afirma el.

In cursul acestui an, IBM va scoate pe piata o serie intreaga de tehnologii. Lansarea sistemelor POWER7, concepute pentru a gestiona cele mai complexe aplicatii, de la retele electrice inteligente pana la instrumente de analiza in timp real pentru pietele financiare, fac parte dintr-un lant de lansari din diverse domenii, care vor fi anuntate in 2010.

“Daca ne gandim in termeni de strategie, nu putem spune ca avem un anume plan pentru 2010 – preferam o abordare pe termen lung. IBM este o companie transnationala, care opereaza in functie de specificul fiecarei tari. Dar nu putem spune ca exista o discontinuitate intre 2009 si 2010 din punct de vedere al actiunilor intreprinse”, explica reprezentantul companiei.

Totodata, daca IBM isi va schimba strategia in 2010 sau va face modificari in cadrul companiei, cum ar fi noi angajari, tine si de piata si de modul in care aceasta va evolua.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri