Olympus vrea aproximativ 10% din piata foto locala in 2010

Olympus, producator japonez de electronice (produse optice, medicale, echipamente foto si reportofoane), a inregistrat anul trecut 8,5% din piata locala de camere foto estimata la 32 de milioane de euro, potrivit lui Daniel Jarul, managerul filialei locale a companiei japoneze.
Jarul estimeaza pentru acest an circa 35 de milioane de euro pentru piata locala de camere foto, in crestere cu 10% fata de 2009. Olympus vrea sa obtina aproximativ 10% din acest segment.

Potrivit companiei de cercetare GFK Romania, in 2009 piata locala de camere foto a fost in jurul a 34 de milioane de euro, in scadere cu 45% fata de 2008.

Vanzarile de camere foto Olympus au fost in 2009 mai mici cu 30% fata de acum doi ani.

Camerele foto inseamna in jur de 80% din afacerile companiei, restul insemnand vanzarile de reportofoane, accesorii si binocluri.

Pe de alta parte primul trimestru din acest an a dus la o crestere a vanzarilor de camere foto cu in jur de 10% fata de perioada similara din 2009.

Cele mai mari vanzari ale companiei sunt vara, in noiembrie si decembrie, cele cinci luni aducand in jur de 65% din vanzarile dintr-un an. In jur de 10-15% din veniturile companiei sunt realizate prin magazinele online.

“Vanzarile ne-au surprins asteptarile. Dar pentru ca primavara se schimba gama si Romania fiind o tara in care pretul conteaza foarte mult, lichidarile de preturi pot insemna foarte mult pentru vanzari. De asemenea, nu cred ca va fi o scadere mai mare de 5% in primul semestru, iar dupa jumatatea anului cred se va acoperi deficitul si probabil va exista si un plus de 10%”, a declarat pentru Wall-Street Daniel Jarul (foto), reprezentantul in Romania al Olympus.

Pentru filiala locala a companiei japoneze mai lucreaza o persoana care este director de marketing.

Compania a lansat modelul de camera foto E-PL1 din seria PEN, o serie de camere foto care combina caracteristile camerelor foto profesionale, dar de dimensiuni mari cu cele ale camerelor compacte care se adreseaza segmentului consumer. Camerele foto E-PL1 costa 2.500 de lei.

“Este un produs de nisa care vine dintr-o necesitate, dar de la care deocamdata nu avem asteptari in privinta vanzarilor, dar avem in privinta informarii clientului. Clientii tinta sunt tinerii care au mai folosit unul sau doua modele de camere foto si care acum isi doresc un produs cu caracteristici tehnice pentru profesionisti, dar compact”, a adaugat Jarul.

Printre concurentii Olympus pe aceste segment se numara Samsung si Panasonic.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri