Cosmote a inregistrat, in Romania, in primele noua luni ale anului, pierderi nete de aproape 8 milioane euro. Veniturile obtinute pe piata romaneasca s-au ridicat, in intervalul mentionat, la 1,56 milioane euro. Cosmote detine 70% din actiunile Cosmorom, operator de telefonie mobila GSM detinut pana in vara de Romtelecom. Cu toate acestea, pe celelalte piete unde este prezenta, compania Cosmote a inregistrat profit. De ce nu si in Romania? Pentru ca aici a intarziat relansarea marcii recent achizitionate, Cosmorom.
La mijlocul lunii septembrie, Cosmote anunta investitii de peste 450 milioane euro pentru resuscitarea Cosmorom. Prima etapa ar fi insemnat relansarea marcii si introducerea de noi servicii pana la sfarsitul anului. Analistii pietei telecomunicatiilor spun ca momentul a fost pierdut. Aceasta pentru ca relansarea trebuia inceputa in octombrie, pentru ca operatorul sa poata prinde clienti cu ocazia ofertelor din luna decembrie. De exemplu, in Bulgaria, un nou operator mobil (apartinand echivalentului Romtelecom pe piata de la sud de Dunare), si-a devansat lansarea din decembrie la inceputul lunii noiembrie. Chiar si operatorul Connex-Vodafone a preferat sa incheie mai repede conflictul cu Zapp, scotand bani din buzunar, decat sa piarda oportunitatea de a lansa sub acest nou nume oferte in decembrie, o luna record pentru vanzari in fiecare an.

Singura sansa de relansare a Cosmorom este practicarea unor tarife foarte scazute, spun analistii pietei telecomunicatiilor. Ei dau exemplul operatorului bulgar mai sus-mentionar, care a adus oferte noi cu 25% mai scazute decat cele practicate pe piata. Cosmorom a inceput, in acest sens, puternic, acum 5 ani, la lansare, cand introducea taxarea la secunda a convorbirilor. In oferte de acest gen, unice pe piata, sta secretul relansarii Cosmorom. Analistii spun ca, in mod normal, dupa anuntul relansarii, grecii ar fi trebuit sa dea semnale ca lucreaza pentru planuita relansare a marcii Cosmorom.

Pe celelalte piete, Cosmote e pe plus

Cosmote, cel mai mare operator grec de telefonie mobila dupa numarul de abonati, a inregistrat o crestere a profitului net de 9% in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Veniturile totale ale Cosmote au consemnat o crestere de 7%, la circa 1,3 miliarde euro. La sfarsitul lunii septembrie, compania elena a raportat active in valoare de circa 2,4 miliarde euro, cu 30% peste nivelul inregistrat la sfarsitul anului trecut. In primele noua luni ale acestui an, profitul net al Cosmote a fost de 255,3 milioane euro. Pe trimestrul al treilea al anului, profitul net al firmei a crescut cu cu 8,8%, pana la 96,7 milioane euro.

Pentru prima oara am consolidat un total de 5 operatori de telefonie mobila, inclusiv 3 activitati internationale. Aceste rezultate arata ca intram intr-o noua faza de dezvoltare, a afirmat presedintele executiv Evangelos Martigopoulos.

Operatorul si-a marit lista de abonati cu inca 129.276 in timpul celui
de-al treilea trimestru, ceea ce face ca numarul total de utilizatori de pe piata interna sa se cifreze la 4,5 milioane, la sfarsitul lunii septembrie.

Cosmote si-a inceput operatiunile comerciale in Grecia in 1998, cu cinci ani in urma competitiei. In iunie 2001, compania a devenit liderul pietei elene de telefonie mobila. Compania este prezenta si pe pietele din Bulgaria, Albania, Macedonia si Romania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri