Viitorul GPS-urilor, amenintat de functiile telefoanelor mobile

Piata de terminale dedicate navigarii prin satelit (GPS) este amenintata de functiile asemanatoare pe care le detin noile telefoane mobile, scrie TG Daily.

Intr-un studiu european demarat printre utilizatorii de telefoane, compania de cercetare comScore anunta ca mai mult de 21 de milioane de consumatori folosesc telefoanele mobile pentru navigare, in crestere cu 68% fata de anul anterior.

Mai mult de 68% dintre acestia au declarat ca folosesc serviciul in masina sau in alt vehicul, comparativ cu 35,3% care il folosesc in transportul public si 27% care il folosesc in timp ce alearga sau merg pe bicicleta.

Dintre cei cu GPS-urile, tehnologie avansata de pozitionare, mai mult de 8% sunt predispusi sa foloseasca sistemul in masina.

"Frecventa destul de ridicata a utilizarii de GPS-uri sugereaza ca viteza superioara si precizia acestor terminale este folosita nu doar pentru identificarea locatiilor dar si ca sisteme complete de navigare", a declarat analistul Alistair Hill, din partea ComScore.

Hill sustine ca principalul motiv pentru care aplicatiile de navigare ale telefoanelor le vor depasi pe cele ale GPS-urilor este pretul, multe ofera mai multa functionalitate decat unele terminale autonome, iar producatori de telefoane ca Google si Nokia au sporit oferirea gratuita a functiilor.

De asemenea, serviciile mobile au un potential pentru integrarea cu alte servicii bazate pe localizare, cum ar fi aplicatiile mobile care ofera trimiteri catre prieteni si indicatii despre zonele unde se afla, ulterior fiind o perspectiva pentru piata de publicitate bazata pe localizare, mai spune analistul.

Care e pulsul pietei de GPS pe plan local: daca piata de sisteme de navigatie a coborat anul trecut cu 40%, in 2010 jucatorii de pe plan local estimeaza, in cel mai rau caz, o stagnare pe acest segment sau, intr-o viziune optimista, o revigorare.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri