Anul 2010 este cel al „revolutiei” in piata de telefonie mobila – lupta intre operatori se va da in campul castigarii de noi clienti. Wall-Street a discutat cu doi dintre cei mai mari jucatori din piata telecom locala si a aflat cum au inceput acestia anul si cu ce oferte au intampinat utilizatorii.
„Anul acesta batalia pentru castigarea de noi clienti pe segmentul de prepaid se intensifica, tendinta operatorilor din piata fiind aceea de a oferi din ce in ce mai multe minute si servicii incluse pentru extraoptiunile la cartela”, a declarat pentru Wall-Street Gabriel Ionita (foto), senior manager, dezvoltare produse si servicii Cosmote.

Potrivit Cosmote, oferta prepaid raspunde cerintelor pietei intr-o piata atat de dinamica este firesc ca oferta pe segmentul de cartele prepaid sa urmeze acelasi dinamism. Spre exemplu, Cosmote a introdus inca din octombrie 2009 cel mai mare bonus disponibil in piata pentru reincarcarea cartelei, 2000 de minute in retea pentru reincarcari de minim 3 euro.

Oficialii Vodafone sunt de parere ca utilizatorii de servicii prepaid se inscriu in tendintele generale de consum din ultima perioada. “Acestia incearca sa-si optimizeze cat mai bine costurile pentru serviciile de comunicatii. Astfel, competitia pentru atragerea si fidelizarea utilizatorilor este cu atat mai intensa”, au spus reprezentantii companiei.

In prezent, cartelele prepaid sunt folosite de un numar foarte mare de utilizatori, din toate categoriile si segmentele de varsta, conform Vodafone. Cei de la Cosmote, de cealalta parte, sustin ca utilizatorii tineri prefera cartelele prepaid, deoarece le ofera o flexibilitate mai mare a ofertelor. „Cartela preplatita le permite o gestionare mai facila a bugetului si un control mai mare asupra costurilor lunare cu telefonul mobil, in functie de suma de bani disponibila”, explica oficialul Cosmote, companie detinuta de grupul elen OTE.

Cu ce oferte „au atacat” operatorii piata din Romania la inceput de an?

„Noi ne-am concentrat si ne vom orienta in continuare atat pe dezvoltarea segmentului de prepay cat si pe cresterea numarului de abonati si pe fidelizarea acestora. Cosmote Romania a lansat recent un nou portofoliu de abonamente, Perfect pentru tine, care le permite utilizatorilor sa-si creeze propriul abonament in functie de nevoile fiecaruia. Un avantaj al celor care aleg sa se aboneze la serviciile Cosmote este faptul ca acestia pot beneficia de preturi reduse la achizitionarea unui telefon mobil. Pentru utilizatorii de cartele prepaid am lansat de la inceputul anului mai multe oferte promotionale care sa corespunda cerintelor tuturor tipurilor de clienti”, a aratat Gabriel Ionita.

- Cartela Bonus 48 Cosmote: 48 euro (cate 1 euro lunar timp de 48 de luni, in perioada activa a cartelei), cel mai mic tarif unic pentru toate convorbirile, indiferent de retea, tarif special cu un numar favorit din orice retea nationala (10 centi), extraoptiuni cu minute incluse si perioada de valabilitate de 12 luni la incarcarile incepand de la 10 euro.

Oferta Cosmote in ceea ce priveste extraoptiunile la cartele este variata, utilizatorii putand primi in functie de extraoptiunea aleasa pana la 2000 de minute in retea, 70 de minute nationale si internationale, 1200 de SMS-uri in retea si tarife speciale in alte retele pentru un cost lunar incepand de la 0,5 euro pe luna.

- Extraoptiunea 1200: Utilizatorii beneficiaza lunar de 70 de minute nationale si internationale, 50 de SMS-uri nationale, 1200 de minute in retea si 1200 de SMS-uri in retea pentru doar 5 euro credit pe luna;

- Full Time: Ofera utilizatorilor 60 de minute nationale si internationale, 2000 minute in Cosmote cu doua numere favorite, 450 minute si 450 SMS-uri in retea pentru un tarif de 4,5 euro pe luna.

- 630 Plus: Posesorii beneficiaza de cele 600 minute si 600 SMS-uri in retea si 30 minute nationale si internationale pentru un cost lunar de 3,5 euro pe luna.

- Extraoptiunea Freestyle: 1 cent pe minut/SMS si MMS in reteaua Cosmote, 9 centi pe minut/SMS si MMS in alte retele nationale si 6 centi pe minut cu un numar favorit din alta retea, pentru 0,5 euro credit lunar.

- On-Top: Pentru 2 euro credit lunar utilizatorii de cartele prepaid Cosmote isi pot adauga la extraoptiunea deja aleasa un plus de 20 de minute nationale sau internationale, 400 de minute si 400 de SMS-uri in retea.

Odata cu lansarea noului portofoliu de abonamente, Cosmote si-a mentinut oferta pentru clientii care aleg sa isi porteze numerele de telefon in reteaua sa. Clientii care decid sa se aboneze pentru o perioada de doi ani primesc in primul an de abonament bonusuri constand in minute nationale si internationale, precum si minute si SMS-uri in retea. Bonusurile cuprind intre 30 si 1000 de minute nationale si internationale si pana la 1500 de minute si SMS-uri in retea, in functie de valoarea totala a abonamentului ales.

Totodata, clientii care nu doresc sa achizitioneze un telefon mobil subventionat odata cu noul contract vor primi minute nationale suplimentare, al caror numar poate varia in functie de valoarea totala a abonamentului ales.

“Oferta pentru Cartela Vodafone acopera toate nevoile de comunicare ale clientilor: apeluri si SMS-uri in retea, apeluri si SMS-uri nationale, apeluri internationale, precum si Internet si email pe mobil. In plus, conceptul “Combina-te la Cartela” aduce un plus de valoare clientilor, deoarece primesc sute de minute bonus la reincarcare”, afirma oficialii Vodafone.

- Pe segmentul prepaid, oferta Vodafone include 80 minute/sms-uri nationale + 1000 minute/sms-uri in retea, iar minutele nationale pot fi folosite si pentru apeluri internationale in retele fixe.

“In aprilie anul trecut am lansat in piata conceptul Combina-te la Cartela, un serviciu ce ofera posibilitatea formarii unui grup de 4 prieteni care pot vorbi gratuit in grup din minutele primite la fiecare reincarcare. In acest fel, cei 4 prieteni beneficiaza, in plus fata de extraoptiunea de achizitie, de 800 de minute in grup primite atunci cand unul din ei reincarca.”

- Prin oferta promotionala curenta, Vodafone pune la dispozitia noilor clienti, in functie de segmentul din care fac parte, abonamente de la 3,57 euro/luna cu Vodafone Simplu si Vodafone Avantaj, sau unul din abonamentele promotionale Vodafone Complet cu sute de minute nationale si mii de minute in retea incluse , incepand de la 4,99 euro/luna.

- Pentru segmentul de clienti cu nevoi de comunicare in cadrul familiei, Vodafone ofera abonamentele Vodafone Familia, cu mii de minute in familie.

In continuare, Vodafone doreste sa lanseze servicii atat pe segmentul de voce, cat si de date. “Mizam pe oferte si optiuni adaptate nevoilor actuale ale clientilor nostri si oricarui buget de comunicare si pe diverse servicii: Internet pe Mobil, Numeste-ti numarul (serviciu disponibil doar la Vodafone, prin care clientii isi pot alege un numar de telefon personalizat), Vodafone Zona Mea etc.”

Achizitia recenta a Zapp va oferi Cosmote posibilitatea sa puna la dispozitia clientilor sai noi servicii mobile in banda larga, utilizand licenta 3G. „Noile servicii vor reprezenta un factor important in decizia clientilor de abonare la unul dintre operatorii de telefonie din piata”, este de parere reprezentantul companiei.

Rolul portabilitatii in atragerea de noi clienti

Portabilitatea a reprezentat un factor important in cresterea numarului de utilizatori in 2009, Cosmote fiind desemnat liderul portarilor anul trecut.

Cifrele oficiale, potrivit Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), arata ca, la 14 luni de la data lansarii portabilitatii, din cei 201.104 de romani care au ales sa-si porteze numarul catre alta retea de telefonie mobila, aproape un sfert si-au portat numarul catre Cosmote, iar dintre acestia majoritatea au ales abonamentele operatorului.

In total, in domeniul telefoniei mobile si fixe, ordinea operatorilor in functie de numarul de portari catre propria retea a fost urmatoarea:
  • Vodafone – 54.624 (44.279 in reteaua mobila si 10.345 in cea fixa)
  • Cosmote – 47.283
  • Orange – 46.427 (38.763 - mobila si 7.664 - fixa)
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri