Research In Motion (RIM), producatorul canadian al telefoanelor inteligente BlackBerry, a devenit al patrulea jucator pe piata de telefoane mobile, intrand pentru prima data in topul celor mai mari cinci companii in domeniu. Compania a luat locul Sony Ericsson si a trecut in fata Motorola, potrivit datelor International Data Corp (IDC), scrie Bloomberg.
Vanzarile celor de la RIM au fost de 10,6 milioane de exemplare in primele trei luni ale anului, mai mult cu 45% fata de aceeasi perioada a anului anterior, cand compania vanduse 7,3 milioane de telefoane inteligente (smartphoneuri).

Astfel, compania canadiana a ajuns la o cota de 3,6%, la acelasi nivel cu Sony Ericcson. Vanzarile companiei finlandezo-japoneza care se afla la finalul lui 2009 pe locul patru la nivel mondial au scazut in primul trimestru la 10,5% milioane de exemplare, cu 27,6% mai putin fata de aceeasi perioada din 2009.

Liderul pietei de telefoane a ramas producatorul finlandez Nokia, care a vandut in primul trimestru 107,8 milioane de telefoane, fata de 93,2% milioane de unitati in primele trei luni din 2009. Insa compania a ajuns la o cota de piata de 36,6, mai putin cu 1,8% fata de martie 2009.

Pe de alta parte, Samsung, al doilea jucator pe piata terminalelor mobile, a inregistrat vanzari mai mari cu 40% fata de primul trimestru din 2009, ajungand la 64,3 milioane de telefoane mobile vandute. Producatorul sud-coreean avea la finalul lui martie anul acesta o cota de piata de 21,8%.

Vanzarile LG, al treilea producator mondial, au crescut cu 19,9% la 27,1 milioane de unitati vandute, compania atingand un procent de 9,2% la nivel mondial.

Industria mondiala de telefoane mobile a crescut cu 21,7% in acest trimestru la vanzari de 294,9 milioane de exemplare fata de 242,4 milioane in aceeasi perioada din 2009.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri