Google este cunoscuta pentru cel mai popular motor de cautare, insa in mediul de business compania este renumita pentru campania de achizitii din ultimii doi ani.

Desi gigantul online are un apetit ridicat pentru preluari, informatiile legate de pretul companiilor cumparate sunt destul limitate, scrie un blog editat de Reuters.

Termenii tranzactiilor au fost doar speculatii venite din presa deoarece Google nu a prezentat termenii financiari ai achizitiilor, doar blogurile de specialitate oferind anumite detalii financiare despre achizitii.

Potrivit autoritatilor americane de supraveghere a pietelor de capital (SEC), Google a cheltuit aproximativ 145 milioane dolari pentru noua achizitii incheiate in primele trei luni ale acestui an. La aceste cheltuieli gigantul online a platit in medie 16,11 milioane per companie avand in vedere ca au existat si achizitii ce au depasit 50 de milioane dolari sau achizitii care au implicat si oferirea de actiuni.

De exemplu, compania de internet a achizitionat compania Mechanical Zoo, care opereaza serviciul de cautare sociala Aardvark, pentru aproximativ 50 milioane dolari, iar pentru a cumpara On2 Technologies a platit 123 milioane dolari.

Totusi daca sunt luate in calcul si aceste preluari, Google a cheltuit cel putin 268 milioane dolari pentru achizitii in primul trimestru al acestui an.

Inca din timpul recesiunii Google si-a propus ca in fiecare luna sa incheie cel putin o achizitie prin care sa isi extinda baza de ingineri.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri