Cresterea insesizabila din primul trimestru fata de perioada similara a anului trecut este influentata atat de criza economica, dar mai ales de competitia puternica, Romania alaturi de Ungaria fiind tarile cu cea mai mare concurenta in zona de video, telefonie fixa si internet, dupa cum se afirma in raportul financiar al Liberty Global, grupul american care detine UPC.

De altfel in ambele tari, principalii concurenti ai UPC sunt RCS&RDS si Deutsche Telekom (prin Romtelecom in Romania).

In primul trimestru al acestui an compania a pierdut circa 30.300 de clienti pe segmentul de televiziune fata de ultima luna din 2009, scaderea fiind cauzata de diminuarea cu 46.500 a bazei de abonati pe zona de cablu analogic. Per total, pe segmentul de televiziune compania a ajuns la 1.219.300 de abonati la finalul lui martie, dintre acestia 791.100 fiind utilizatorii de cablu analogic.

”Se observa o diminuare a bazei de clienti, determinata de conditiile economice actuale, care au condus la scaderea puterii de cumparare a consumatorilor. Aceasta se reflecta direct in renuntarea la serviciile de televiziune analogica de catre un anumit segment al populatiei sau migrarea anumitor clienti catre operatori alternativi, in special la nivel local. Acestia ofera insa un continut mai restrans la preturi mai mici. Acest segment este si cel mai expus in conditiile in care situatia macroeconomica continua sa se deprecieze”, a explicat Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.

In primele trei luni ale anului, Liberty Global a pierdut la nivel european 116.000 de clienti pe segmentul video, scaderile din Romania si Belgia, insemnand aproximativ 47% sau 55.000 de abonati din pierderile de utilizatori din acest an.



Pe de alta parte, operatorul a inregistrat cresteri pentru toate celelalte servicii oferite, cei mai multi clienti fiind atrasi de cablul digital si de ofertele de internet.

Astfel, scaderea veniturilor pe segmentul de televiziune analogica a fost compensata de avansul celorlalte servicii, iar compania si-a mentinut veniturile in lei la un nivel similar cu finalul lui martie anul trecut, conform UPC.

In primul trimestru al acestui an, numarul de clienti de cablu digital a ajuns la 245.000 de utilizatori, in crestere cu 14.600 fata de decembrie 2009. Totodata, in primele trei luni ale anului, pe segmentul de televiziune digitala prin satelit operatorul a crescut cu circa 1.600 de utilizatori, la 182.600 de clienti.

”Ne-am concentrat pe serviciile de televiziune digitala, tendinta fiind de migrare de la televiziunea analogica la cea digitala. Am extins numarul localitatilor cu acoperire digitala si am lansat produse si oferte noi pentru clientii existenti si cei noi. Abonatilor actuali de televiziune analogica le-am oferit posibilitatea de a avea acces la serviciul digital cu o reducere de 50% pentru patru luni, iar pentru clientii noi am lansat serviciului Digital TV Avantaj”, au mai precizat oficialii UPC.

Digital TV Avantaj este un pachet lansat in aprilie pentru serviciile de televiziune digitala care se adreseaza clientilor noi si include 82 de canale digitale TV pentru 27,3 de lei pe luna cu TVA .

De altfel, in ultimul timp, UPC a devenit tot mai agresiv in ceea ce priveste ofertele pentru televiziune si internet, lucru remarcat si in raportul financiar al companiei pentru tot anul 2009.

“Ca raspuns la competitia din Ungaria si Romania am implementat o strategie agresiva de marketing si de preturi. Ne asteptam sa intampinam in continuare o concurenta semnificativa in perioada urmatoare in Ungaria, Romania si alte piete din Europa”, se specifica atunci in documentul operatorului.

Pentru acest an UPC si-a bugetat investitii pe piata locala de 30 de milioane de euro pentru extinderea si dezvoltarea retelei, o mare parte din suma fiind pentru lansarea televiziunii digitale in noi localitati si a internetului de mare viteza.

”Investitiile UPC in ultimii ani se reflecta intr-o crestere constanta a bazei de clienþi pe serviciile de televiziune digitala, voce si internet”, a mai explicat directorul financiar al UPC.

Pe segmentul de internet, compania a ajuns la 271.400 de abonati, mai mult cu 14.500 fata de decembrie 2009.

Pe de alta parte, telefonia fixa a inregistrat o majorare a bazei de clienti cu 2.400 de utilizatori, in primul trimestru UPC avand circa 153.100 de abonati.

UPC Romania a terminat anul trecut cu afaceri de 123,4 milioane de euro, in scadere cu 17,3% fata de cele 144,8 milioane de euro de la finalul lui 2008.

Numarul de clienti ai UPC Romania:



Sursa: Liberty Global.

*Datele pentru filiala din Germania nu sunt specificate pentru primul trimestru din 2009 pentru ca Liberty Global are operatiuni pe piata germana din toamna anului trecut de cand a cumparat pentru 3,5 miliarde de euro compania Unitymedia. Insa la finalul lui martie 2009, Unitymedia avea 4,577 milioane de clienti pe televiziune conform Liberty Global.