Vodafone Romania, al doilea operator de telefonie mobila pe piata locala, a inregistrat venituri de 921,5 milioane de euro, in scadere cu 20% fata de 1,166 miliarde de euro in anul fiscal 2008-2009.
Numarul de clienti a ajuns la 9.730.000 de la 9.663.000 in decembrie anul trecut si 9.588.650 utilizatori la finalul lui martie 2009. La sfarsitul anului fiscal, clientii serviciilor pe baza de abonament reprezentau 38%, iar utilizatorii de cartele, 62%.

Profitul operational (EBITDA) a fost de 396 milioane de euro in scadere cu 25% comparativ cu 527 milioane de euro in anul fiscal anterior.

“La sfarsitul unui an plin de provocari, in care intreaga economie a resimtit impactul crizei economice, veniturile noastre au inregistrat o diminuare cu 20% fata de anul financiar anterior, urmand tendinta descrescatoare a industriei telecomunicatiilor din Romania. Cu toate acestea, masurile de eficientizare intreprinse au facut ca profitul nostru operational raportat la venituri sa scada cu numai trei procente, ceea ce ne-a permis sa ne continuam investitiile semnificative in Romania, prin dezvoltarea serviciilor 3G in banda de 900 Mhz. Ne bucuram ca, intr-un an de criza, am reusit sa contribuim la digitalizarea Romaniei si la sustinerea cresterii economice, oferind utilizatorilor nostri Internet mobil de mare viteza la nivel national” a spus Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania.



Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a atins valoarea de 7,7 euro. La finalul lui 2009 ARPU a fost de 8,1 euro pe luna, in timp ce in martie anul trecut avea valoarea de de 9,85 euro.

Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila pe piata locala, avea la 31 martie in jur de 10,80 milioane de clienti, in timp ce Cosmote, jucatorul aflat pe a treia pozitie, a incheiat primul trimestru cu 7,15 milioane de utilizatori.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri