De acord cu seful Romtelecom, Yorgos Ioannidis (foto dreapta), este si CEO-ul Cosmote, al treilea operator de telefonie mobila din Romania, care afirma ca printre prioritatile companiei se numara pastrarea unui numar cat mai mare de clienti care sa fie multumiti de serviciile furnizate de operator.

"Nu conteaza daca suntem primii sau numarul trei in piata, din punct de vedere al numarului de utilizatori sau al veniturilor obtinute, pentru anumiti clienti, noi oricum suntem pe locul intai. Iar asta conteaza mai mult", a declarat Stefanos Theocharopoulos (foto stanga).

In plus, dupa cum adauga Ioannidis, daca ai clienti satisfacuti de ceea ce le oferi, ramane doar o chestiune de timp pana cand vei fi numarul unu.

In urma ofertei lansate ieri de cei doi operatori telecom detinuti de grupul grec OTE, numarul de clienti noi este estimat sa creasca. "Nu am fi dat curs acestui parteneriat daca nu credeam in el si in faptul ca ne poate aduce clienti noi", a spus Theocharopoulos.

De cealalta parte, seful Romtelecom se asteapta ca veniturile sa nu se reduca in urma ofertei comune lansate impreuna cu Cosmote, prin care clientii au incluse in abonamente pana la mii de minute lunar pentru apelurile catre retele fixe nationale si Cosmote, sute de minute incluse pentru convorbiri catre alte retele mobile nationale, tarife locale pentru apelurile internationale, desi fiecare dintre cei doi operatori va plati celuilalt taxele de interconectare aferente.

Astfel, Yorgos Ioannidis crede fie ca numarul utilizatorilor ar putea creste ca urmare a acestei oferte sau ca o parte dintre clienti vor contracta pachete cu mai multe minute incluse.

"Cert este ca nu consider ca utilizatorii nu vor profita de aceasta noua oferta. Anticipand nevoile si dificultatile cu care se confrunta clientii nostri in aceasta perioada dificila de criza economica, sunt de parere ca noua oferta va fi bine primita in piata", arata el.

In functie de obiceiurile de consum ale clientilor Romtelecom si Cosmote, acestia pot economisi chiar si 30% din valoarea lunara a facturilor prin initiativa comuna prin care cei doi operatori le ofera clientilor posibilitatea de a vorbi si mai mult intre cele doua retele.

Initiativa va fi implementata in doua faze: incepand din 7 iunie, clientii Romtelecom, rezidentiali sau companii, pot vorbi in reteaua Cosmote, la tarifele din retea, iar in aproximativ o luna clientii Cosmote vor putea vorbi si ei mai mult catre reteaua Romtelecom.

Impactul si durata crizei

"Este dificil de spus cand se va termina perioada de criza economica. Toata lumea este conectata la situatia negativa existenta in piata. Europa este afectata tot mai mult de ceea ce se intampla in Grecia si, ca urmare, ma astept sa mai treaca cativa ani pana sa putem spune ca am depasit faza actuala. Ce trebuie sa facem in prezent este sa invatam sa traim in turbulente, sa ne adaptam rapid cu strategii la vremurile actuale", explica Ioannidis.

De asemenea, seful Cosmote spune ca momentul actual este potrivit, pentru orice companie, nu doar pentru Cosmote sau alti jucatori din telecom, sa se uite in interiorul organizatiei.

"Pana acum, mai toate companiile se uitau doar la ceea ce se afla in exteriorul lor, se gandeau numai la profit si mai putin la ceea ce se intampla in cadrul lor, cu ele."

Oficialul Romtelecom crede ca, prin servirea uneia din cele mai mari comunitati telecom din Romania, in termeni de servicii de voce mobila si fixa, compania pe care o conduce si Cosmote ar putea deveni impreuna cel mai mare operator de telefonie de pe piata, atat din punctul de vedere al veniturilor, cat si in ce priveste numarul de clienti.

Romtelecom a raportat 4,5 milioane abonamente la 31 martie 2010, iar Cosmote avea, la 31 decembrie 2009, un numar de aproximativ 7 milioane de clienti.

Comparativ, Vodafone Romania avea 9.730.000 clienti la finalul lunii martie a acestui an, iar Orange, cel mai mare operator de telefonie local, raporta un numar de clienti de aproximativ 10,8 milioane de utilizatori in primul trimestru al acestui an.