Autoritatile de reglementare din Statele Unite vor sa afle daca Apple restrictioneaza accesul la publicitatea de pe iPhone, iPad si iPod a rivalilor Google si Microsoft, au declarat persoane apropiate situatiei, citate de The Telegraph.
Apple a introdus propria retea pentru a vinde publicitate video si interactiva in diferite aplicatii, care au alimentat o adoptie rapida a terminalelor Apple. Compania a anuntat ca deja a vandut anunturi in valoare de 60 milioane dolari.

Acest caz a provocat o disputa intre Google si Apple dupa ce compania care detine cel mai popular motor de cautare sustine ca nu este legal ca reteaua sa de publicitate sa excluda alte terminale decat cele produse de Apple.

Disputa vine la o luna dupa ce autoritatile antitrust din Statele Unite au incheiat o ancheta in care s-a stabilit daca Google detine monopol in segmentul reclamelor mobile.

Potrivit unor surse apropiate situatiei, autoritatile americane au inceput deja ancheta, desi nu este clar daca aceasta va fi trimisa Comisiei Federale de Comert (FTC), care a supervizat recentele investigatii Google.

Deciziile Apple pentru dezvoltatorii care creaza aplicatii pentru propriile terminale limiteaza dreptul de decizie al acestora legat de popularitatea aplicatiilor pentru serviciile de publicitate. Informatiile nu pot fi trimise catre retelele de publicitate care sunt afiliate cu grupuri ce dezvolta telefoane mobile sau sisteme de operare, definitie ce exclude rivalii Apple precum Google si Microsoft.

Google sustine ca acest lucru ar putea afecta serviciul de publicitate AdMob.

“Aceasta alegere ameninta scaderea sau eliminarea veniturilor care ajuta la sustinearea a zeci de mii de dezvoltatori. Termenii afecteaza dezvoltatorii prin limitarea severa a felului in care vor sa obtina venituri”, a declarat Omar Hamoui, director executiv AdMob.

Plangerile Google in legatura cu restrictiile de publicitate ale iPhone marcheaza o intensificare a rivalitatii cu Apple.

Apple a introdus odata cu lansarea iPhone 4 si platforma de publicitate iAd, care permite dezvoltatorilor de aplicatii sa obtina venituri prin integrarea reclamelor in aplicatii iPhone, iPad si iPod. Apple va gazdui reclamele in serverele sale si va percepe 40% din venituri, restul sumei revenind dezvoltatorilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri