Companiile japoneze Fujitsu si Toshiba poarta discutii cu privire la fuziunea operatiunilor de telefonie mobila pentru a-si consolida pozitia in special din piata locala, scrie The Wall Street Journal.
Cele doua companii vor sa creeze al doilea producator de telefoane din Japonia unde competitivitatea este ridicata precum si nivelul de saturatie. De asemenea, companiile vor sa isi uneasca resursele si pentru a rivaliza in tari precum China.

Potrivit companiilor de cercetare o fuziune a operatiunilor de telefonie mobila a Fujitsu, care in prezenta ocupa a treia pozitie in piata de telefonie mobila din Japonia, si a Toshiba, din a opta pozitie, ar putea oferi o cota de piata cumulata de 18,7%.

Totusi, fuziunea nu va modifica semnificativ cota pentru a concura cu rivalii globali, avand o cota combinata sub 1%, potrivit companiei de cercetare Strategy Analytics.

“O fuziune ar putea aduce beneficii companiei Toshiba avand in vedere ca divizia de telefoane mobile este in scadere in timp ce cea a Fujitsu este profitabila”, a declarat Ikuo Matsuhashi, analist Goldman Sachs.

Mai multe publicatii locale care citeaza surse din interiorul companiilor anunta ca Fujitsu ar putea detine participatia majoritara avand in vedere profitabilitatea acesteia.

La fel ca majoritatea jucatorilor japonezi, Fujitsu si Toshiba au nevoie de investitii inafara tarii pentru o crestere viitoare chiar daca noi intrati ca Apple, Research in Motion si HTC au reusit sa isi faca loc in piata aglomerata.

Desi in ultimii ani tot mai multe companii japoneze au fuzionat pentru a-si consolida pozitia, acestea nu au facut fata rivalilor ca Nokia si Samsung in pietele internationale. Potrivit StrategyAnalytics, Fujitsu este al 16-lea producator de telefoane mobile in timp ce Toshiba este al 22-lea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri