Utilizatorul poate face click pe o imagine cu un telefon, adiacenta unei reclame, sa-si introduca numarul de telefon si apoi sa acceseze butonul "connect for free". Serviciul Google apeleaza numarul de telefon al advertiser-ului.

Spre deosebire de Voice over Internet Protocol, tehnologia care transmite voce pe Internet, acest serviciu se pare ca se conecteaza prin liniile obsinuite de telefonie. Insa, Google nu a a oferit mai multe detalii privind specificatiile tehnologiei utilizate.

"Nu vom divulga numarul D-voastra de telefon nimanui, nici macar advertiser-ului", se spune pe site-ul Google. "Cand sunteti conectati cu advertiser-ul, numarul d-voastra este blocat, astfel ca acesta nu-l poate vedea. In plus, la scurt timp vom sterge numarul de pe serverele noastre".

Google a declarat ca va plati pentru apeluri, indiferent daca sunt locale sau pe distante lungi. Totusi, utilizatorii ar putea plati taxe in functie de abonamentul de telefon mobil utilizat.

"Google are permanent in vedere noi moduri de furniza valoare advertiser-ilor sai, de aceea deruleaza frecvent teste pentru noi caracteristici si produse", a declarat compania. "In prezent derulam un test limitat pentru un model pay-per-call, dar in acest moment nu putem oferi detalii suplimentare".

Punand in contact direct clientii cu advertiser-ii prin intermediul computerului ar putea creste valoarea reclamelor online, in special pentru companii precum Google, care obtine aproape toate veniturile din publicitate.

In august, Microsoft a achiztionat compania Teleo, o companie de telefonie pe internet, cu scopul de a oferi in cadrul MSN capacitati pay-per-call.

IBM a declarat ca va integra tehnologia pay-per-call de la Avaya in Lotus Notes si in alte aplicatii. Iar Yahoo testeaza click-to-call in serviciul sau de mesagerie instant.