Romtelecom, al treilea furnizor de servicii TV pe piata locala, a intrat pe piata de televiziune digitala prin cablu prin intermediul NextGen, o companie lansata in 2008, serviciul fiind disponibil deocamdata in 15 orase. Investitia a fost de cateva sute de mii de euro, au declarat oficialii Romtelecom.
Prin acest serviciu care contine 85 de canale de televiziune si care costa 27 de lei (cu TVA), Romtelecom incearca sa atraga cu ajutorul NextGen cat mai multi abonati pe TV, compania fiind intr-o foarte mare competitie cu RCS&RDS si UPC Romania.

La achizitionarea serviciului, clientii primesc gratuit, in custodie, receptorul digital pentru un televizor si pana la patru luni gratuite pentru abonamentele incheiate pe o perioada pana la 26 de luni.

Abonatii pot opta sa adauge la canalele de baza si pachetul MAXPAK (HBO, HBO Comedy, Cinemax si Cinemax2), la tariful de 14 lei, cu TVA inclus.

Serviciile de televiziune digitala prin cablu sunt deocamdate disponibile in Giurgiu, Mangalia, Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Slobozia, Targoviste, Tulcea, Alba Iulia, Bistrita, Bucuresti, Campina, Cluj, Zalau, Tecuci, Urziceni, insa in urmatoarea perioada vor fi lansate si in alte orase.

NextGen ofera servicii de internet, televiziune prin cablu si telefonie fixa in 20 de orase si in peste alte 100 de localitati rurale.

Pana acum NextGen oferea televiziune doar prin cablu analogic, in timp ce abonatii Romtelecom puteau viziona programele TV prin serviciul de televiziune digitala prin satelit (DTH) si cel prin protocolul de internet (IPTV).

“Este vorba de doua companii diferite, cu infrastructuri diferite, fiecare dintre acestea avand specificul sau. In plus, ofertele Romtelecom si NextGen se adreseaza unor publicuri diferite, cu nevoi specifice, completandu-se”, au explicat reprezentantii Romtelecom de ce au lansat aceste servicii doar prin NextGen.

Pe de alta parte, RCS&RDS, principalul operator de televiziune pe piata locala, a lansat cablul digital in 2006, in timp ce UPC Romania, al doilea jucator pe acest segment, a lansat serviciile de cablu digital in Bucuresti in 2005 odata cu preluarea Astral. Ulterior, compania a lansat in 2008 in cateva orase din tara platforma pe care UPC o utilizeaza si in celelalte tari europene in care opereaza, acelasi serviciu fiind comercializat in Bucuresti incepand cu februarie anul trecut.

Conducerea Romtelecom isi doreste ca pana in 2012 sa ajunga principalul furnizor de televiziune si internet pe piata locala, in ultimul an compania reducand de mai multe ori preturile la internet si lansand servicii TV precum IPTV-ul, televiziunea HD si canalul Dolce Sport.

In acelasi timp, operatorul se extinde din ce in mai mult prin NextGen, o companie lansata in 2008 de Romtelecom si care a ajuns la peste 160. 000 de abonati de cablu analogic, telefonie fixa si internet, mare parte dintre acestia fiind castigati prin achizitii de operatori mai mici.

Pe segmentul de televiziune digitala prin cablu erau la finalul anului trecut 319.000 de abonati, in crestere cu 59,3% fata de 2008, rata de penetrare a acestor servicii fiind de 4,4%, potrivit datelor Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii.

In decembrie 2009 in Romania erau 5,82 milioane de clienti de servicii de televiziune, dintre acestia 3,48 milioane fiind de cablu (analogic si digital), aproximativ 2,33 milioane de televiziune digitala prin satelit (DTH) si 750 de abonati de IPTV. Astfel, anul trecut erau 2,65 milioane de utilizatori de televiziune digitala, mai mult cu 12,7% fata de 2008.

Principalii jucatori pe acest segment sunt RCS&RDS si UPC Romania, operator care avea 231.000 de utilizatori in decembrie anul trecut si circa 254.000 in iunie anul acesta.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri